سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت ستاد اجرایی واکسیناسیون کرونا در شهرستان قزوین

فرماندار شهرستان قزوین گفت: به منظور تسریع در تزریق واکسن، فعالیت ستاد اجرایی واکسیناسیون کرونا در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد شفیعی فرماندار قزوین در اولین جلسه ستاد اجرایی واکسیناسیون کرونا در این شهرستان گفت: برای مهار و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و لزوم حفظ جان و سلامت شهروندان، با راه اندازی این ستاد ضمن تامین زیرساخت‌ها و شرایط مناسب تلاش می‌شود تا اجرای طرح واکسیناسیون تسریع شود.

شفیعی افزود: با ایجاد پایگاه‌های سلامت، فرآیند واکسیناسیون را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گفته او، برای سهولت در اجرای طرح واکسیناسیون در قزوین، این شهر به چهارمنطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم و در هر منطقه یک مجتمع به عنوان پایگاه سلامت تعیین و تجهیز شده است که روز‌های آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

فرماندار قزوین گفت: در منطقه شمال، سالن دانشگاه پیام نور، در قسمت جنوب، دانشگاه علمی کاربردی شهید رجایی شهرداری قزوین، در منطقه شرق، مجموعه ورزشی هلال احمر و در منطقه غرب سالن دانشگاه فرهنگیان برای اجرای طرح واکسیناسیون آماده شده است.

شفیعی افزود: در انتخاب پایگاه‌های سلامت در اجرای طرح، همه شیووه نامه‌های بهداشتی اعم از مکان، نیروی انسانی، تجهیزات و موقعیت پیرامونی و محیطی برای تردد افراد مورد توجه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: با توجه به الویت بندی صورت گرفته، واجدین شرایط از جمله سالمندان در زمانبندی مشخص شده می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت در محل زندگی خود با ارائه کارت ملی واکسینه شوند.

وی گفت: در این مکان‌ها در زمان اجرای طرح واکسیناسیون، ضمن تامین آمبولانس، پزشک و مراقب سلامت نیز حضور دارند.

به گفته شفیعی، از بهمن ماه پارسال تاکنون تعداد ۶ هزار و ۶۳۶ نفر در شهرستان قزوین شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و پاکبانان واکسینه شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.