سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات پلنگ گرفتار در منطقه اشکورات رودسر + تصاویر

محیط بانان رودسر یک قلاده پلنگ گرفتار در تله سیمی را نجات دادند.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یک قلاده پلنگ نر بالغ که در تله مچ گیر افراد ناشناس در منطقه اشکورات رودسر گرفتار شده بود، به کمک محیط بانان نجات یافت.

او افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر پس از اطلاع از گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله سیمی افراد ناشناس، به سرعت به همراه دامپزشک و گروه یگان و کارشناسی حیات وحش استان و شهرستان، به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

مدیرکل محیط زیست گیلان اظهار داشت: گروه اعزامی پس از چند ساعت راهپیمایی در مناطق کوهستانی، این پلنگ گرفتار در تله را با استفاده از تزریق مواد بی هوش کننده از تله آزاد و پس از معاینه، آنالیز مشخصات و اطمینان از سلامتی کامل، به هوش آورده، در همان منطقه رها کردند.

کفایی با بیان اینکه این پلنگ گرفتار ۸ ساله و نر بود، اظهار داشت: محل تله گذاری در ارتفاعات حدود یک هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا بود.

او از باغداران خواست در زمین‌های خود تله‌های سیمی نصب نکنند، چون این کار تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: برخی از باغداران برای جلوگیری از ورود گراز به زمین‌های کشاورزی و باغی خود اقدام به نصب چنین تله‌های سیمی می‌کنند.

پلنگ یکی از گونه‌های حمایت شده و بزرگترین گربه سان وحشی کشور است و حفاظت از آنها در سال‌های اخیر به ویژه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارت‌ها باعث شده تا این حیوان در وضعیت قابل قبول و مناسبی در استان گیلان قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.