سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستان سبز سرخ پوشان هلال احمر یزد برای یاری بیش از هزار حادثه دیده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی به هزار و ۱۹۵ حادثه دیده در فروردین ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی حسینی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: عملیات امداد و نجات در فروردین ۱۴۰۰ شامل۱۱ عملیات جاده ای، هشت مورد خدمات حضوری، یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، چهار مورد خدمات شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد طوفان و یک عملیات کوهستان بوده است.

حسینی افزود: در این عملیات‌ها هزار و ۱۹۵ نفر دچار حادثه شدند که ۵۳ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، نه نفر در خدمات حضوری، ۲۰ نفر در عملیات آتش سوزی جنگل و مرتع، ۱۱ نفر در خدمات شهری، یک نفر در صنعتی و کارگاهی، هزار و ۱۰۰ نفر در عملیات طوفان و یک نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: به دنبال این عملیات نه نفر نجات یافتند که سه نفر آن‌ها به صورت سرپایی و شش نفر به مراکز درمانی به همت آمبولانس هلال احمر انتقال داده شد.

حسینی گفت: در میان نجات یافتگان هفت نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای و یک نفر در خدمات شهری و یک نفر در خدمات صنعتی و کارگاهی بودند.

خدمات رسانی ۳۶ تیم به حادثه دیدگان

حسینی افزود: ۱۳۴ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۶ تیم به همراه ۱۶ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای سه مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و دو دقیقه و ۴۳ ثانیه اعلام کرد.

او خاطر نشان کرد: تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان است.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.