سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلبه بر بیماری کرونا نیازمند مشارکت مسئولان و مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با کرونا نیازمند این هستیم که مردم و مسئولان با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان داشت: آذربایجان غربی جزو استان‌هایی است که دوباره قرمز شده است باتوجه به اینکه در طول سه هفته اخیر مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و درمانگاهی افزایش یافته و سیر صعودی بیماران بستری در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه و بیماران نیازمند دستگاه ونتیلاتور در حال افزایش است.

آقازاده افزود: این وضعیتی که در حال وقوع می‌باشد نمودار آسانسوری است ما قبلا این پیک را به صورت ملایم و یانمودار زیگ زاگی داشتیم، ولی در حال حاضر، چون با ویروس جهش یافته انگلیسی سر و کار داریم و سرعت انتشار بالایی دارد به صورت جهشی تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: در حال حاضر تعداد هزار و ۱۲۰ نفر بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند پیش بینی ما این است که تا آخر هفته به هزار و ۶۰۰ بیمار نیز برسد درصد استفاده از ماسک تاکنون ۵۵ درصد بوده است که باید سعی کنیم این درصد را به بیش از ۸۵ درصد در استان ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: در پیک سوم از نظر تعداد تخت ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بستری در سطح استان برای بیماران کرونایی آماده کرده بودیم که تعداد هزار و ۸۵۰ بستری را در موج سوم تجربه کردیم، در پیک جدید حدود ۳ هزار تخت را در نظرگرفتیم و اعمال جراحی الکتیو را ممنوع کردیم و ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی را هم در نظر گرفتیم که احتمالا در هفته آینده با توجه به سیر صعودی بیماری این تعداد تخت نیز تکمیل می‌شود بیمارستان‌های ارتش و سپاه نیز برای بستری بیماران در نظر گرفته شده اند.

آقازاده اضافه کرد: در وضعیت قرمز باید فعالیت مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ تعطیل شود، در کشور‌هایی که واکسن تزریق کرده اند مجددا این بیماری شیوع پیدا کرده و واکسن درمان قطعی نیست و ما باید همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و خود مراقبتی در پیشگیری از بیماری تلاش کنیم.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.