سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاید ظریف برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت نشود

فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت دو جریان اصلاحات و اصولگرا در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری گفت: یکی از بحث‌های مهم در جریان اصولگرایی موضوع اجماع اصولگرایان بر روی یک نامزد است. در حال حاضر تنها نامزدی که اگر وارد شود حتما بر روی او اجماع خواهد شد آیت الله رئیسی است، اما هنوز قصدی برای نامزدی در انتخابات ندارد و از همین رو یک رقابت درون جریانی در بین اصولگرایان وجود دارد.

او با اشاره به وضعیت درونی جریان اصلاح طلب هم ادامه داد: معتقدم که اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که نباید از نامزد اجاره‌ای استفاده کنند و در تلاش هستند تا یک نامزد تمام اصلاح طلب که بتواند از سد شورای نگهبان عبور کند را به عنوان نامزد اصلی جریان خود معرفی کنند که در بین افرادی که معرفی می‌کنند هنوز فردی که هم مورد قبول همه باشد و هم قابلیت رای بالایی داشته باشد را پیدا نکرده‌اند.

کنعانی مقدم افزود: توصیه ما به دوستان خود در شورای وحدت و شورای نگهبان این است که دولت آینده یک دولت ائتلافی باشد و از همه افراد دغدغه مند برای نظام استفاده شود، زیرا از نظر اجرایی کشور را نمی‌توان صرفا با یک جناح مدیریت کرد و باید همه درگیر مسائل اجرایی کشور باشند.

دبیرکل حزب سبز درباره میزان جدی بودن حضور محمدجواد ظریف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هم بیان کرد: نام او مطرح است اما معتقدم که در عبور از سد شورای نگهبان به سبب عملکردش در برجام با چالش مواجه خواهد شد.

فعال اصولگرا با اشاره به ورود مصطفی تاج زاده به عرصه انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: تندرو های اصلاح طلب از یک تاکتیکی در انتخابات استفاده می‌کنند تا به وسیله آن بتوانند شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند؛ افرادی که می‌دانند در انتخابات تایید صلاحیت نمی‌شوند در تلاشند تا با نامزد شدن این جو را ایجاد کنند که نامزدهای ما توسط شورای نگهبان تایید نشدند؛ از همین رو نیز ما در انتخابات شرکت نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای نگهبان تنها باید به وظیفه خود عمل کند اینکه میفرمائید اگر چه باشما هم عقیده هستم ولی میشود سیاسی کاری ، و سیاسی کاری هم شورای نگهبان را بی اعتبار میکند
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
امیدوارم که شواری نگهبان تمام گزینه های پیشنهادی اصلاطلبان را تایید کنند تا به این جماعت ثابت بشه که دیگر در بین مردم جایگاهی ندارند
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه مطمئن باشند که اصلاح طلب رای می اورد تایید نمی شود ظرف هم چون رای بالائی دارد تایید نمی شود
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خواهشا از این روشن فکری های بیخودی که ائتلاف و حضور همه جناح ها و ... دست بردارید اصلاح طلبها ثابت کرده اند که یا خائنند یا جاهل و بنابراین دادن کوچکترین مسئولیتی به آنها ظلم در حق مردم است
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مستند فروشنده
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبای ریاست جمهوری براش گشاده
امیر
۱۲:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این همه ظلمی که در حق ملت و با بی عزت کردن و خوار کردن عزت ملی به نظر شما باید تایید صلاحیت بشه؟
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلاح طلبها که می گویند رییس جمهور اختیار ندارد حق کاندیدا شدن ندارند
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه تایید صلاحیت بشه جای تعجب داره