سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشش قاتل سابقه‌دار پس از ۱۵ سال

زندانی محکوم به قصاص که به اتهام قتل مهمان‌خانه‌اش، ۱۵ سال در زندان بود وقتی برای دومین بار پای چوبه دار رفت، بخشیده شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اعدامی ۴۴ ساله شامگاه بیست و دوم شهریور ۸۵ در خانه اجاره‌ای‌اش در محله استاد معین مرد مهمان را با چاقو کشت و فرار کرد.

قاتل سابقه‌دار، سه سال بعد از قتل به تهران آمد و وقتی با نام جعلی در قهوه‌خانه‌ای در جنوب شهر مشغول به کار شد، شناسایی و دستگیر شد.

در جریان تحقیقات گفت: به‌خاطر اعتیاد چند ماه زندان بودم که بیرون آمده و متوجه شدم دوستم خانه اجاره‌ای را پاتوق کرده و چهار ماه کرایه به صاحبخانه پرداخت نکرده است. شب جنایت همخانه‌ام، چند نفر را به آنجا آورده بود که مقتول هم در میانشان بود. گفتم هر فردی می‌خواهد اینجا بماند باید کرایه بدهد که باعث ناراحتی همه آن‌ها شد و دعوا شکل گرفت. با چوبدستی مرا زدند و من هم با چاقو به گردن مرد مهمان زده و فرار کردم.


بیشتر بخوانید


مدتی بعد او در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و حکم قصاص گرفت که این حکم در شعبه ۱۷ دیوان عالی کشور تائید و به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. خانواده‌اش برای رضایت تلاش کردند که بی‌فایده بود. یک‌بار پای چوبه دار رفت و مهلت چندماهه برای جلب رضایت گرفت. مرد ۴۴ ساله وقتی برای دومین بار پای چوبه دار رفت، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران از مرگ رهایی یافت.

منبع:روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.