سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت ماجرای ازدواج و بچه‌دار شدن زوج دهه هشتادی در برنامه «دعوت» + فیلم

شب گذشته، حجت الاسلام برمایی در برنامه رمضانی «دعوت» میزبان یک زوج جوان بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یک زوج جوان، مهمان هفتمین قسمت از برنامه «دعوت» بودند.

در ابتدا امیر در برنامه حضور پیدا کرد که متولد ۷۸ است و به خواستگاری دختری به نام مهدیه رفته که متولد سال ۸۲ است. او زمان خواستگاری ۱۴ سال داشت!

پدر مهدیه هم در ادامه مقابل دوربین نشست و گفت: در ابتدا ازدواج و خواستگاری از مهدیه را شوخی تلقی کردم؛ گفتم یک نه می‌گوید و می‌روند. زمانی که به خواستگاری اش آمدند، در مرتبه اول داماد حضور نداشت. پرسیدم چرا نیست؟ گفتند تا ظهر مدرسه است و بعد از ظهر سر کار می‌رود.

 

حجت الاسلام برمایی در ادامه اظهار کرد: من اجازه می‌دهم که مهدیه خانم خودش صحبت کند تا به ما انگ حمایت از «کودک همسری» نزنند؛ این زوج خودخواسته در سن کم ازدواج کرد‌ه‌اند. ما نه در اسلام و نه در روانشناسی، مفهومی به نام «کودک همسری» نداریم. این‌جا «نوجوان همسری» داریم و دو خانواده درجه یک که از یک دختر و پسر خوب به دلیل عشق خوب‌شان حمایت کرد‌ه‌اند، به همین سادگی!

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جو میدین چرا . ما میگیم کارتون خوابیم شما میگین کد پستی محل اقامت . من پسر 19 ساله مشکلم این نیست که دختری مث اون دختر خانوم وجود نداره . چرا هس و الانم بخوام میتونم ازدواج کنم . ولی نمیخوام دل پدرم از این که کارگره و نمیتونه خرجه حتی عروسیو بده بشکنم . نمیخوام کسیو که دوس دارم ببرم زیر یه سقف و گاهی اوقات حسرت اینکه کاش اینو میخریدیمو داشته باشه بالاخره انسانه یه لحظه به ذهنش خطور میکنه . نمیخوام بچم ارزوی یه گوشی داشتن براش حسرت باشه . نمیخوام زمانی که بچم میگه بابا اینو برام بعد منم به بهانه ی اینکه تو بزرگ شدی اینا به دردت نمیخوره نخرم براش و خیلی خیلی چیزای دیگه . بالخره از 100 تا میوه گندیده یک میوه سالم درمیاد شماهم اون یک میوه سالمو گرفتین دستتون میگین نگاه کنین شد ما میتونیم . شما باید کاری میکردین که از 100 صد تا میوه سالم یک گندیده بیاد بیرون . من تا زمانی که دستم به دهنم نرسه ازدواج نمیکنم حالا میخواد 22 سالگی دستم به دهنم برسه ممکنه 27 سالگی برسه ممکنه 40 سالگی برسه . لطفا وای جی سی عزیز نظرمو پخش کنه چون من نه حرف بدی زدم نه جوسازی . بنده مشکل خودم و دیگر جوانانو گفتم . به امید روزی که از این مشکل اقتصادی عبور کنیم
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشکل شما. این نیست که دستت به دهنت نمیرسه، مشکل شما میدونید چیه؟؟
مشکل شما طرز فکر شماست... فکر میکنی این مشکلات برای همین زوج هم نموده، خوبه خود پدر داماد گفت که ما مستاجر بودیم و اوضاع مالی خوبی نداشتیم،ولی یه سر سوزن توکل و یه ذره تلاش همه چیز را حل میکنه.
جوونای الان ما تنبل شدن، (خودم هم هستم)؛
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیگه حالا ازدواج میکنن تشویق نکنین دیگه هر چیزی و هرکاری وقتی داره نه خیلی دیر و نه خیلی زود ، از قدیم گفتن نه به اون شوری شوری ه به این بی نمکی!
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفانه ما به خدا اعتماد نداریم که فرموده من روزی شما رو تامین میکنم و ازدواج عامل برکت این روزیه حالا بعضیا ممکنه بگند پس چرا مثلا عموی من که ازدواج کرده وضعش خوب نیست مطمئنا عموی شما اگه ازدواج نمیکرد وضعش بدتر از الانش بود اون برمیگرده به میزان مالی که خدا اراده کرده به بعضیا بیشتر بده به بعضیا کمتر و همش هم وسیله امتحانه ولی مسلما رزق هیچ کسی بند نماید و هیچ کسی به خاطر گشنگی نمیمیره شبهات دیگه ای هم ممکنه بعضیا مطرح کننند که جواب داره ولی دیگه خودتون تحقیق کنید
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به همین سادگی،به همین زیبایی
زندگی خیلی ساده تر از اینهاست،امروز روز توقعات مردم باعث سخت شدن زندگی ها شده،در ضمن آدم وقتی سنش پایین تر،ریسک پذیرش خیلی بالا و راحت تر میتونه ریسک کنه،اما وقتی سنش میره بالا ریسک پذیرش میاد پایین و محافظه کار میشه و حی دو دو تا چهار تا که میکنه جور در نمیاد... اونم با این وضع اقتصادی!
دعا میکنم انشاالله همه جوون زود ازدواج کنند و مثل این زوج خوب و موفق خوشبخت بشن.
صلوات
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آفرین به این اراده
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آفرین
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا به هركسي ك تو اين ازدواج سهمي داشته جزاي خير دهد
رحیم
۱۲:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آفرین به شما
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزم الهی خوشبخت باشن .
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه نوشتید .خودش میگه 78 شما زدید87!!!
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ممنون. اصلاح شد
محسن
۱۰:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
زیاد چیز عجیبی نیست ...
بنده 18 سالم بود ازدواج کردم و خانمم 15 سال.... نه بچه پولدار بودیم نه کسی پشتیبانی کرد از ما ... تک و تنها و با شهامت ازدواج کردیم.
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه کردی داداش :)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شماهم آفرین
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به اشتباهت افتخار هم میکنی ؟!
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
به حرفای اینا توجهی نکن. اگر انتخابت درست بوده و به بلوغ عقلی رسیدید (که ان شاا... همینطوره) خیلی هم خوب کردید.
خوشبخت بشید