سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات احداث بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در بندر امام

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از آغاز عملیات احداث بیش از ۲ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی‌های پارسال در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در جریان آبگرفتگی‌ها ۶ هزار و ۲۲۳ واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ واحد احداثی و ۲ هزار و ۵۰۶ مورد آن‌ها تعمیری بودند.

او افزود: تاکنون ۵۳۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۸ هزار و ۳۵۶ خانوار آسیب دیده اعطا شده است که به احداثی‌ها نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد‌ها می‌توانیم تسهیلات را پرداخت کنیم.

انصاریان با بیان اینکه احداث ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی نیز آغاز شده، اظهار داشت: بزرگترین پروژه بهسازی و احداث منازل خسارت دیده از آبگرفتگی‌ها در بندر امام خمینی (ره) است، با بازدید‌های انجام شده از سوی مسئولان کشوری و اعضای هیات دولت با توجه به وضعیت نامساعد سکونت در این شهر و مناطق حاشیه‌ای که عمدتا دچار آبگرفتگی شدند مصوب شد که ۴ هزار واحد مسکونی در این مناطق باید احداث شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بندر امام خمینی (ره) منطقه ای شهری است و پیچیدگی خاص خود را دارد، بطوریکه در برخی مناطق واحد‌های مسکونی بصورت غیررسمی و با مصالح کم دوام و در برخی مناطق که زمین پست و لجن زار است، احداث شده اند، به همین منظور پژوهشکده سوانح طبیعی ایران و وابسته به بنیاد مسکن مسئولیت انجام مطالعات شهرسازی را بر عهده گرفته تا پس از نقشه برداری ها، مطالعات تفصیلی را با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مورد بازنگری قرار دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: هم اکنون ۳ منطقه بزرگ انتخاب و تصویب آن‌ها در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته، ضمن اینکه طرح مطالعاتی مابقی مناطق نیز در دست تهیه و تدوین هستند و به زودی ارسال خواهند شد، همچنین علاوه بر موارد مذکور، برای مسئله فاضلاب با همکاری و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب خوزستان صحبت‌هایی با مشاور در این زمینه انجام شده و مطالعات تخصصی رو به اتمام است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.