سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا روزه داری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی استان یزد گفت: ترس از افزایش شیوع بیماری کرونا با روزه همراه شده است که دلیل علمی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آزاده نجارزاده، متخصص تغذیه و سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی استان یزد گفت: دو سالی که روزه‌داری با شیوع ویروس کرونا همزمان شده است، ترس از افزایش شیوع این بیماری با روزه همراه شده است که دلیل علمی ندارد.

نجارزاده افزود: تاثیر روزه بر سیستم ایمنی بدن در مقالات علمی ذکر شده، سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر ژن، غذا و محیط قرار می‌گیرد.

دانشیار دانشکده بهداشت اظهار داشت: تغذیه صحیح در ایام روزه‌داری می‌تواند بر سلامت جسم تاثیرگذار باشد و از ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف پیشگیری کند.

او گفت: افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند و علامتی ندارند یا برخی علائم خفیف مانند از دست دادن حس بویایی را دارند مشکلی برای روزه گرفتن ندارند.

نجارزاده ادامه داد: این افراد خودشان را با یک رژیم غذایی مناسب تطبیق دهند و در کنار آن می‌توانند از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنند.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی استان یزد افزود: کسانی که بدن و سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مداوم دچار بیماری می‌شوند یا در حال حاضر درگیر بیماری کرونا هستند از نظر دینی نیز گرفتن روزه برای افراد بیمار واجب نیست.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.