سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هفت درصدی تولید شیرخام در استان یزد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد پیش بینی کرد: امسال تولید شیر در استان با رشد هفت درصدی به ۳۳۱ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی غیب الهی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی یزد متوسط روزانه تولید شیر را ۸۴۹ تُن ذکر کرد و گفت: این مقدار شیر از ۸۰ هزار راس گاو شیری در ۱۰ شهرستان تولید می‌شود.

غیب الهی ادامه داد: بخشی از شیر تولیدی در واحد‌های مواد لبنی صنعتی به فرآورده تبدیل و مقداری هم به صورت فله در تعدادی از مغازه‌های ماست بندی غیرصنعتی به روش سنتی عرضه می‌شود.

او افزود: روزانه ۴۲۰ تن شیر اضافه بر مصرف استان برای فرآوری و مصرف به استان‌های اصفهان، کرمان، هرمزگان، فارس و تهران عرضه می‌شود.

غیب الهی با اشاره به افزایش طرح توسعه واحد‌های پرورش گاو شیری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات از سوی دولت اظهارداشت: پرورش گاو شیری علاوه بر اشتغال باعث افزایش تولید شیر در استان شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: سال ۱۳۹۹ با توسعه واحد‌های پرورش گاو شیری از سوی دامداران ۳۱۰ هزار تن شیرخام تولید و به بازار مصرف این استان و سایر مناطق کشور عرضه شد.

تولید ۴۳۳ هزار تن فرآورده‌های دامی و طیور در یزد

غیب الهی تولید انواع فرآورده‌های دامی و طیور از سوی کشاورزان و دامداران یزدی را ۴۳۳ هزار تن بیان کرد و گفت: این میزان فرآورده شامل ۳۱۰ هزار تن شیرخام، ۲۱هزارتن گوشت قرمز،۶۶ هزار تن گوشت طیور، ۳۴هزار تن تخم‌مرغ و بقیه گوشت سایر ماکیان و عسل است.

او با بیان اینکه بخش عمده این میزان فرآورده دامی و گوشت سایر ماکیان در حاشیه فعالیت‌های جانبی بخش کشاورزی به دست می‌آید، افزود: هم‌اکنون تولید فرآورده‌های پروتئینی استان هشت درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

او تصریح کرد: پارسال ۵۰۰ هزار تن فرآورده‌های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل ۳۰۳ تن پشم، کرک و مو، هزار و ۹۳۰ تن آلایش خوراکی و ۴۵۱ هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود حیوانی در دامداری‌ها تولید شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه در زمینه صنعت طیور سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در سال‌های اخیر در استان شد، خاطرنشان کرد: چند سال گذشته در بخش دامی، واحد‌های صنعتی با بهره‌وری بالا مجهز به سیستم مکانیزه در استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.