سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کارگروه‌های ویژه نظارت بر اجرای محدودیت‌ها در آبادان

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت:از همین امشب کارگروه های ویژه نظارت بر اجرای محدودیت ها و برخورد قانونی با متخلفان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ولی الله حیاتی معاون سیاسی استاندار خوزستان در نشست مقابله با کرونا در آبادان گفت:از همین امشب کارگروه های ویژه نظارت بر اجرای محدودیت ها و برخورد قانونی با متخلفان تشکیل شود.

او ادامه داد: گروه های ۷ نفره متشکل از سپاه، نیروی انتظامی، دانشکده علوم پزشکی و مراجع نظارتی به مناطق آسیب پذیر و آلوده اعزام و هرچه زودتر کنترل و پایش به صورت ویژه انجام  شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست که مشاغل گروه دو،سه و چهار در زمان اجرای محدودیت ها فعالیت نمایند،باید به صورت جدی با قانون شکنان برخورد شود،مشاغل گروه یک نیز که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمب شود.

او گفت: از صیادانی که در خارج از مرزها تردد می کنند حتما آزمایش کرونا گرفته شود.

معاون سیاسی استاندار خوزستان افزود:هرگونه مراسم و اجتماع، غیرقانونی است و متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

حیاتی گفت:پیش از فعالیت دست فروشان و بازارهای بساطی باید هشدار لازم داده شود تا شاهد فعالیت اینگونه بازها نباشیم.

او تصریح کرد:صداوسیمای آبادان از مراکز پویا و حرفه ای کشور است، از مجموعه رادیو و تلویزیون آبادان درخواست می کنیم در راستای فرهنگ سازی بیشتر و بهتر از معتمدین و سران عشایر و طوایف دعوت کند تا آنان نیز از ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری انواع مراسم بگویند،زیرا که بیش از ۵۵ درصد از بیماران کرونایی در دورهمی خانوادگی و تفرجگاه ها مبتلا شده اند.

ابول نژادیان رئیس دانشکده جندی شاپور اهواز نیز عامل اوج گیری بیشتر کرونا در خوزستان را شب نشینی و دورهمی ها در روزهای اخیر دانست و گفت: در آبادان به ازای هر ۱۰۰ آزمایش کرونا،۵۶ مورد مثبت می شود، این یعنی آبادان بیشترین میزان بار و آلودگی را در خوزستان داراست،پس از آن دزفول آلوده ترین شهر استان است.

انجام آزمایش کرونا از صیادان در مرزهای آبی

او در ادامه افزود:از صیادان در مرزهای آبی باید به صورت هفتگی یا سه روزه آزمایش کرونا انجام شود و اگر آزمایش کسی مثبت شد همانند مرزهای خاجی استان باید در مرز قرنطینه شود.

کنترل مرزها و عبور و مرور اتباع خارجی 

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم در این نشست گفت:از مسئولان استانداری می خواهیم مرزها و عبور و مرور اتباع خارجی را کنترل بکنند تا شاهد اوج گیری بیشتر  کرونا در منطقه نباشیم.

او افزود:شهرستان های آبادان و خرمشهر بسبب موقعیت جغرافیایی و استراتژیک دارای امکاناتی چون فرودگاه و رفت و آمدهای ویژه است که با بسیاری از شهرستان های دیگر استان متفاوت است،از مسئولان نظارت بیشتر و پایش دقیق تر می خواهیم.

سلمان زاده ادامه داد: محدودیت های کرونایی در آبادان و خرمشهر متناسب با وضعیت قرمز و بحرانی کنونی اعمال نمی شود.

رئیس دانشکده علوم پشکی آبادان ادامه داد:مناطق ذوالفقاری و کوی بهار در آبادان از جمله نقاطی است که به نسب سایر مناطق بیشترین آلودگی کرونایی را دارد،میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی حدود ۴۰ تا ۵۰درصد گزارش شده که روند کاهشی و نامناسبی دارد.

او در پایان گفت:فرهنگ سازی و قانون مداری در زمینه مقابله با کرونا و اجرای محدودیت ها همچنان باید اولویت اصلی مسئولان باشد

طرح شهید سلیمانی در خوزستان

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این نشست گفت:طرح شهید سلیمانی در خوزستان از بیستم آبادان ۱۳۹۹ با هدف رهگیری و رصد افراد کرونایی انجام و از بیستم اسفند ۱۳۹۹ تشدید شد،پس از اجرای این طرح شاهد کاهش ۴۰درصدی افراد درگیر با کرونا،کاهش ۵۰درصدی بستری ها و افزایش ۹۰ درصدی انواع کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونایی بودیم.

او افزود: متاسفانه برخی مسئولان در منطقه آزاد اروند در اجرای محدودیت ها و امدادرسانی گروه و سازمان های درگیر با کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل می کند که سبب از بین رفتن زحمات افراد در طرح شهید سلیمانی می شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.