به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت نوپای مستقر در سیلیکون ولی به نام NFT روز پنجشنبه یک نمایشگاه را برای تبلیغ هواپیما باز کرد. شرکت NFT در سال ۲۰۱۹ اولین جت Aska را به نمایش گذاشت. این یک طراحی غیرمعمول است که میتواند در جادههای معمولی به مکانهای فراز و فرود برود. این خودرو پرنده دارای بالهای تاشو، حداکثر سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت، برد ۲۵۰ مایل، شش پروانه با شش باتری و موتور دوگانه گازی برای شارژ نگه داشتن آن باتریها است. این نام ژاپنی به معنای "پرنده پرواز" است، اما در اندازه یک خودرو SUV بزرگ (متناسب با چهار مسافر و دارای بال ۵۰ فوت است).
۵۰۰۰ دلار قیمت پیش فروش این خودرو پرنده است که اتفاقاً در یک حساب سپرده نگهداری میشود و کاملاً قابل استرداد است - هر سه تا شش ماه یکبار از سهام شرکت، پذیرش در جلسات به روزرسانی وضعیت و یک مکان در ردیف برنامه برای شما برخوردار میشود. ۱۵۰۰ مدل از نسخه محدود Aska که قیمت هرکدام ۷۸۹ هزار دلار است.
شرکت NFT امیدوار است بتواند حمل و نقل را با فناوری جدید پرواز انقلابی در این عرصه به پا کند. حتی اگر Uber طرح Elevate خود را لغو کرد، شرکتهای زیادی علاقهمند به پرواز با تاکسی پرنده هستند. این شامل نامهای بزرگی مانند جنرال موتورز، بوئینگ و هیوندای و استارتاپهایی مانند کیتی هاوک، آرچر، لیلیوم، ویسک، هواپیمای Horizon و جوی آویشن است که برنامه تاکسی هوایی اوبر را خریداری کردند. شرکت تحلیل گر IDTechX پیش بینی میکند که هزینه تاکسیهای هوایی باید تا سال ۲۰۴۱ به ۱۴.۷ میلیارد دلار برسد.
آنها برای مثال با چالشهای دلهره آور - از جمله ایمنی، هزینه، مقررات، پذیرش جامعه و مدیریت فضای هوایی - روبرو هستند، اما اگر موفق شوند، میتوانند رویایی علمی-تخیلی شبیه به جتسونها را به دنیا بیاورند. رویکردهای جدید به پیشرانه الکتریکی، تنظیمات پروانه و ناوبری مستقل، به توسعه هواپیماهایی دامن میزند که ظاهر هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای معمولی را مخلوط میکند.
کاپلینسکی و مکی کاپلینسکی، همسر و مدیر عامل NFT، معتقدند که مردم پس از درک اینکه میتوانند یک ماشین پرواز گران قیمت را با یک سفر هوایی به یک خانه بسیار ارزانتر و دور از مراکز شهری ترکیب کنند، Askas را خریداری میکنند.
کاپلینکی گفت: "یک خانه ۵۰۰ هزار دلاری و وسیله نقلیه ما هنوز ارزانتر از یک آپارتمان در شهر است. "وقتی NFT برای اولین بار برنامههای Aska خود را نشان داد، بیشتر شبیه یک ماشین جعبه دار و بال بود. طراحی فعلی که با استفاده از موتورهای چرخدار برای حرکت Aska در جاده امکان پذیر است، و به شکل یک قطره اشک آیرودینامیکی است.
خودروی Aska نمونهای از EVTOL است - هواپیمایی با انرژی الکتریکی که برای برخاستن یا فرود آمدن به یک پچ مربع فقط ۶۵ فوت در یک طرف نیاز دارد، اما یک برخاست باند معمولی ۳۰ ٪ انرژی کمتری میبرد و دامنه پرواز را افزایش میدهد. این شرکت قصد دارد پروازهای آزمایشی هواپیماهای تمام عیار را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/