سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۴۵ هزار مترمربع طرح عمرانی در حوزه سلامت در همدان

۱۴۵ هزار متر مربع طرح عمرانی در حوزه سلامت استان همدان فعال است و چهار طرح مهم آن بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فریبرز نیاستی,معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در شرایط کنونی از ۱۴۵ هزار متر مربع طرح عمرانی فعال، ۴۵ هزار متر مربع به همت خیران مدیریت شده و با نظارت دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال اجرا است.

او افزود: در حال حاضر با کمک و مساعدت یکی از خیران ساخت بیمارستان جدیدی در شهرستان کبودراهنگ و در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در حال انعقاد قرار داد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه چهار طرح مهم بالای ۸۵ درصد پیشرفت در همدان فعال است گفت: اورژانس بیمارستان امام حسین ملایر که توان پذیرش ۶۰ بیمار کرونایی را دارد دارای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز می‌تواند از اردیبهشت امسال بیمار بپذیرد.

نیاستی اضافه کرد: مرحله نخست مرکز جامع سرطان همدان نیز ۹۹ درصد پیشرفت دارد و نیمی از هزینه مورد نیاز برای اجرای آن تاکنون از سوی خیران تامین شده است.

او بیان کرد:کل طرح  مرکز جامع سلامت در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال اجرا است که مرحله نخست آن ۹۹ درصد و کل طرح ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای بیمارستان اکباتان نیز منابع خوبی پیش بینی شده که در صورت تامین و تقویت منابع و اعتبارات، تا پایان این دولت کار اجرایی آن به پایان می‌رسد.

نیاستی گفت: همچنین بیمارستان فاطمیه به عنوان تنها بیمارستان زنان و زایمان اکنون علاوه بر همدان پذیرای بیمارانی از استان‌های غربی و ایلام است و در صورت تامین منابع، طرح توسعه آن به زودی به پایان می‌رسد.

او اظهار داشت: به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک هزار و ۴۰۰ نیرو برای علوم پزشکی استان همدان جذب شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد در زمینه مدیریت کرونا در استان مشکل مواجه می‌شدیم. 

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.