سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طمع سود بورس و کلاهبرداری ۱۰۷ میلیاردی در اراک

متهمانی که به طمع سود بالا از ۵۱ اراکی کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ۴ متهمی که باطمع سود بورس به ۵۱ اراکی وعده تجارت کاغذ با سود بالا داده بودند و از آن‌ها ۱۰۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با تشریح این موضوع گفت: چند روز قبل، شهروندی اراکی با مراجعه به پلیس امنیت اقتصادی استان و ارائه شکوائیه‌ای اذعان داشت که فردی با وعده سرمایه گذاری در تجارت کاغذ و پرداخت سود‌های کلان، مبالغ زیادی از او دریافت کرده و اکنون قادر به برگرداندن اصل وجوه او نیست.

سردار مفخمی افزود: تیمی مجرب از کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزیکمی بعد از شروع فرایند رسیدگی به این پرونده شاکیانی دیگری را که به این روش از آن‌ها کلاهبرداری شده بود، شناسایی کردند و با توجه به مبلغ بالای کلاهبرداری، تحقیقاتی تخصصی برای رسیدگی به این موضوع را ادامه دادند.

او اضافه کرد: متهم اصلی این پرونده شناسایی و با دستور قضائی دستگیر و در تحقیقات انجام شده مشخص شد که او به همراه ۳ نفر دیگر از بستگانش، با وعده سرمایه گذاری در تجارت کاغذ و عقد قرارداد، این مبالغ را جمع آوری و در بورس سرمایه گزاری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد که این افراد پس از مدتی سرمایه گذاری در بازار بورس و پرداخت چندین نوبت سود به شاکیان پرونده، متضرر شده و دیگر قادر به پرداخت سود به آنان نمی‌شوند.
او با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از ۵۱ شهروند به مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال با همدستی همسر و دو نفر دیگر از دوستانش افزود: همدستان متهم هم در عملیاتی جداگانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.