سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فن آوری و ارتباطات قم:

۷۵ دفتر پیشخوان در قم خدمات الکترونیک ارائه می‌دهند/صدور مجوز فعالیت برای ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری در قم

غلام پور گفت: در مجموع تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارائه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم همچنین با اشاره به اولویت وزارت متبوع خود در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز گفت: در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستا‌ها از مراجعه به شهرها، در سال جاری پروانه ۶ دفتر خدمات ارتباطی در قم صادر شد.

غلام پور ادامه داد: علاوه بر ۶ دفتر روستایی ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی می‌باشند.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به اداره‌ها را کاهش داده است.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم  تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعان نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزش‌های لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعان اقدام نمایند.

غلام پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط قرمز کرونایی قم ضمن ارائه برنامه بازدید و بازرسی این اداره کل از نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت، خواستار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شد و تاکید کرد: با دفاتری که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تاکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاه‌ها به دفاتر بر اساس رتبه‌ای که در این سامانه کسب می‌کنند، می‌باشد.

غلام پور همچنین تصریح کرد: دستگاه‌­های اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب امتیاز ارزشیابی سالانه اداره‌ها در جشنواره شهید رجایی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم همچنین گفت: ارائه خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث و سایر خدمات اداره کل امور مالیاتی بر اساس رتبه بندی در سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت در قم، از طریق این دفاتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.