سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان:

کارگران فصلی در سنندج ساماندهی می‌شوند

جعفری گفت: مکان موردنیاز برای ساماندهی کارگران فصلی ساختمانی سنندج در هفته کار و کارگر امسال به انجمن صنفی این قشر واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با تاکید بر اختصاص مکانی برای استقرار کارگران فصلی ساختمانی و ساماندهی این قشر گفت: این دغدغه از گذشته وجود داشته و از زمان شهرداران گذشته هم پیگیری شده، اما به نتیجه نرسیده است که شهرداری کنونی موظف هست این مکان را به کارگران شهر سنندج اختصاص دهد.

او افزود: از هفته آینده که هفته کار و کارگر شروع می‌شود شهرداری سنندج مکان لازم را در اختیار انجمن صنفی کارگران ساختمانی قرار دهد و این مکان به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه دغدغه ما رعایت شان کارگران است، عنوان کرد: روابط سنتی گذشته در مورد جامعه کارگری اکنون جوابگو نیست و با توجه به نیاز روز بازار لازم است که در این زمینه تحول ایجاد شود.

اوادامه داد: ساماندهی کارگران فصلی در بخش‌های مختلف اعتماد و اطمینان بیشتر را هم در پی دارد و علاوه بر شهرداری سنندج، دیگر شهر‌های استان هم پیگیری کنند تا مکان مورد نیاز به کارگران فصلی ساختمانی آن‌ها اختصاص یابد.

جعفری در مورد عدم تشکیل شورای اسلامی کار در چند واحد بزرگ صنعتی استان از جمله کارخانه لاستیک بارز، پتروشیمی، تراکتورسازی، شیر و خورشید زریوار اظهار داشت: این واحد‌ها حق و حقوق و مزایای کارگران را به خوبی پرداخت می‌کنند پس نگرانی از تشکیل شورای اسلامی کار نباید وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه این واحد‌ها مکلف به تشکیل شورای اسلامی کار هستند، افزود: در تشکیل شورای اسلامی کار باید با تدببر برخورد شود و برخورد‌های چکشی نباید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان یادآور شد: ما مشتاق هستیم که ارتباطات بین دولت و تشکلات کارگری بیشتر شود تا مسایل و مشکلات کارگران و کارفرمایان در فضای خوب و منطقی بررسی و حل و فصل شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.