سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراموشی حلقه الگوی کشت، بلای جان سیب زمینی کاران استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان همدان قطب تولید سیب زمینی کشور است، اما رعایت نکردن الگوی کشت باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان همدان با تولید ۹۰۰ هزار تن سیب زمینی، قطب سیب زمینی کشور است و رعایت نکردن الگوی کشت موجب شده است تا این روزها محصولات تولیدی با قیمت ارزان به فروش برسد و یا هدر برود.

او کمبود کارخانه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی را از مهم‌ترین مشکلات این بخش دانست و افزود: از سرمایه گذاران برای ایجاد سردخانه و یا صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان استقبال  و حمایت می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: کاشت سیب زمینی در نقاط مختلف استان همدان در حالی است که هنوز انبار‌های شهرستان‌های بهار و رزن از سیب زمینی انباشته است و فروش نرفته است.

هر سال در این استان حجم زیادی سیب زمینی تولید و مقدار زیادی از آب‌های زیر زمینی مصرف می‌شود و کارخانه‌ای هم برای فرآوری و صنایع تبدیلی ایجاد نشده است.

به نظر می‌رسد با اجرای دقیق الگوی کشت، هم آب کمتری مصرف می‌شود هم کشاورز راضی تراست و هم هدر رفت سیب زمینی کاهش پیدا می‌کند.

منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است گفته از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۵۹ میلیمتر بارندگی در همدان داشتیم در حالی که در مدت مشابه پارسال ۳۵۴ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.