سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایرانی ها چقدر در اینترنت درباره کرونا جستجو می کنند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۲۰ تا ۲۵ روز پس از افزایش جستجو درباره کرونا در اینترنت، موج بعدی افزایش ابتلا و مرگ و میر در کشور شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک سال و چند ماه از ظهور و بروز ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و در این مدت انسان‌های بسیاری به این بیماری مبتلا یا بر اثر آن فوت کرده‌اند. در ایران نیز حدود دو میلیون نفر درگیر این بیماری شده و روزانه ۳۰۰ نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.


بیشتر بخوانید


میزان جستجو در گوگل

بیشتر افراد درباره علائم کرونا و آمار این بیماری در گوگل جستجو می‌کنند، یک وب سایت که آمار‌هایی را درباره جستجو‌های مردم در گوگل منتشر می‌کند، گزارشی را از میزان جستجو‌های عبارت «علائم کرونا» و «علایم کرونا» توسط کاربران ایرانی منتشر کرده است. سایت www.worldometers.info نیز نمودار‌های مرگ و میر در جهان را منتشر می‌کند که انتشار این گزارش با نمودار‌های این سایت رابطه مستقیمی دارد.

در مدت زمان ۲۰ روز قبل از سه پیک قبلی مرگ و میر کرونایی، یک خیز در نمودار جستجوی عبارت «علائم کرونا» دیده می‌شود. علت این جستجوی زیاد نیز به دلیل ناآگاهی و استرس‌های اولیه در مواجهه با ویروس بوده است.

نکته قابل توجه این است که در شرایط حاضر و رسیدن به پیک چهارم کرونا، دوباره نقطه اوجی در جستجوی عبارات «علایم کرونا» و «علائم کرونا» توسط کاربران ایرانی به وجود آمده است. طبق گفته کارشناسان و پزشکان کشور هنوز به پیک چهارم نرسیده و حدود دو هفته بعد تعداد ابتلا و مرگ و میر میزان بیشتری پیدا خواهد کرد.

رسیدن به پیک چهارم نمودارها را قله‌ای کرد

آمار‌هایی که توسط وزارت بهداشت منتشر می‌شود حکایت از افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر دارد. تعداد مبتلایان به طور بی سابقه‌ای در حال افزایش است و مرگ و میر روزانه هم دوباره به عدد‌های سه رقمی بالای ۱۰۰ نفر برگشته است. می‌توان گفت بخشی از آمار ابتلای این روز‌ها ممکن است در دو هفته آینده، به میزان مرگ و میر اضافه شده و رکورد عدد مرگ روزانه در کشور شکسته شود.

طبق آماری که وزارت بهداشت ابتلا‌های اینروز‌های کرونا، خانوادگی است و می‌توان منشا آن را دید و بازدید یا سفر‌های نوروزی عنوان کرد. می‌توان از قله‌هایی که در نمودار‌های جستجوی عبارات مذکور این نتیجه را گرفت که روزانه افراد بیشتر به این ویروس مبتلا می‌شوند و همینطور می‌توان گفت مردم درباره این بیماری کنجکاوی و اضطراب دارند.

می‌توان این نتیجه را نیز گرفت که ممکن است بین میزان رابطه جستجوی عبارات «علائم کرونا» و «علایم کرونا» در گوگل با میزان ابتلا و مرگ و میر رابطه مستقیمی باشد. سایت گوگل ترندز، نموداری از جستجوی این عبارت در یک سال گذشته را منتشر کرده که ۴ نقطه اوج در آن دیده می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر نیز میزان جستجو درباره کرونا در اینترنت افزایش یافته و براساس این آمار می‌توان گفت طی دو هفته دیگر شاهد موج افزایش ابتلا و مرگ میر در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.