سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه به آفت پوره سن غلات در داراب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: تراکم پوره سن گندم در اکثر مزارع داراب به نرم مبارزه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب  با اشاره به اینکه خرید گندم امسال کیفی بوده و گندم سن زده با کاهش شدید قیمت خرید همراه می شود، بیان کرد: خسارت این آفت به مزارع گندم موجب کاهش محصول تولیدی می شود و در صورتی که خسارت سن زدگی بیش از دستورالعمل‌های صادره باشد، مراکز خرید گندم نسبت به برگشت محصول مذکور اقدام می کنند.

او، تصریح کرد: در صورت مبارزه  نکردن به موقع با این آفت پس از وارد کردن خسارت به مزارع گندم و برگشت آن‌ها به اماکن زمستان گذران در سال بعد خسارت بیشتری به مزارع  می رساند که در صورت نیاز به مبارزه آفت پوره سن غلات است اقدامات جدی و به موقع  از سوی کشاورزان انجام شود.

صالحی، سطح کاشت غلات در شهرستان داراب را حدود ۱۵ هزار هکتار برشمرد و ادامه داد: برای اطلاع رسانی به بهره برداران اقداماتی مانند انتشار اطلاعیه درفضای مجازی، اطلاع رسانی چهره به چهره و دادن اخطار‌های کتبی از سوی کارشناسان شبکه مراقبت انجام شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب، افزود:کارشناسان شبکه مراقبت در بخش‌های مختلف شهر داراب تا پایان زمان بهینه مبارزه به صورت پایش روزانه برای جلو گیری از خسارت  آفت پوره سن غلات در کنار کشاورزان حضور مستمر دارند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.