سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منبع آگاه در گفتگو با پرس تی‌وی:

ایران تقسیم تحریم‌ها به قابل رفع، قابل مذاکره و غیر قابل رفع را قبول ندارد

منبعی مطلع از روند مذاکرات وین با اعلام اینکه ایران تقسیم‌بندی تحریم‌ها را قبول ندارد، تاکید کرد تمام تحریم‌های آمریکا باید یک جا لغو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه‌های غربی دیروز گزارش دادند آمریکا قصد ندارد همه تحریم‌ها را لغو کند. بر اساس این گزارش‌ها تحریم‌هایی هم که آمریکا قصد برداشتن آن‌ها را دارد، تنها پس از امتیازات اضافه‌ای که تهران باید بدهد، برداشته می‌شود.

در این حال، یک منبع موثق مطلع از روند مذاکرات وین امروز در گفتگو با پرس تی‌وی تفکیک تحریم‌ها به سه دسته قابل رفع، قابل مذاکره و غیر قابل رفع را رد کرد و گفت: مطابق سیاست قطعی نظام، تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های موسوم به برجامی، تحریم‌های دوره ترامپ ذیل هر عنوانی و تحریم‌های دوره اوباما که پس از اجرایی شدن برجام وضع شده، باید لغو شود و پس از راستی‌آزمایی در مدت زمان معقول، ایران آماده توقف اقدامات جبرانی خواهد بود.

این منبع مطلع به پرس تی‌وی گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با وزیر خارجه روسیه بر ضرورت بازگشت به توافق ۲۰۱۵ تاکید کردند، هر تحریمی که از سال ۲۰۱۵ به بعد، پس از اجرایی شدن برجام وضع شده از جمله دو تحریم موسوم به ISA و Visa Program هم باید لغو شوند.


بیشتر بخوانید


این منبع مطلع همچنین با اشاره به سخنان دو روز پیش سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، پس از مذاکرات هفته گذشته در وین که تحریم‌های اخیر اروپا را نقض فاحش برجام شمرده بود، تاکید کرد: برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی همه تحریم‌ها باید لغو و همه اقدامات ناقض برجام نیز باید متوقف شود.

این منبع مطلع که پرس تی‌وی نام او را فاش نکرد، در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران لغو یکجای همه تحریم‌ها را تنها راه نجات مذاکرات وین می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
راه گشایش اقتصادی همانست که رهبر فرمودند خنثی سازی تحریمها غیر اینراه باید استقلال و عزتمان را از دست بدهیم
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
امریکا اومده آب نبات بده و امضا بگیره
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هر قراردادی حتی معامله یک خونه آلونک ساده یک تضمینی برای آن در مبایعه نامه قید می کنند که اگر به هردلیلی یکی از طرفین معامله قرار داد را فسخ کند اول باید خسارت فسخ را بپردازد. برجام به این عظمت که کل کشور را در معرض معامله قرار داده است در آن هیچ خسارت فسخی برای طرفین وجود ندارد که طرف مقابل هر وقت عشقش بکشه فسخ میکنه و دوباره بدون خسارت برمی گردد. با عقل یک بچه دوساله این قرار داد جور درنمیاد. من نمی دونم حقوقدانان درگیر با این قرار داد سواد دارند یا خیر. چهار سال دیگه باز یکی مثل ترامپ میاد و میگه عشقم میکشه خارج بشم. و این داخل و خارج شدن طرف مقابل حد یقفی براش وجود نداره. شمارو به خدا آیا غیر از این است؟. واقعاً آیا امکانش نیست این بار یک تیم حقوقی غیر از افراد کنونی بشینند و با محکم کردن قرار داد و از همه مهمتر وجه خسارت برای فسخ کننده از این فاجعه ورود و خروج عشقی طرف مقابل و خسارت بینهایت برای کشور در آینده جلوگیری کنند. مجلس الان چرا یک تیم حقوقی تعیین نمی کنه تا قرار داد رو محکم کنند و از فسخ آن در آینده توسط طرف مقابل جلوگیری کنند؟ چرافقط یک نفر مثل عراقچی داره تصمیم میگیره؟
داود
۲۲:۱۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
مذاکره واسه ما هر دو سر باخته
غنی کنید ببرید روی 100 اون بلا که نباید سرمون میومد اومده حالا بیایم مذاکره کنیم؟
مریم
۲۲:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خواب دیدن خیر باشه غلط اضافی بعد این خرابکاری دوباره ارزاندام بیجا
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
دور باطل ، دور باطل، فقط به ضرر ملت ایران و به نفع آمریکا و اروپا و روسیه وچین و اسرائیل و عربستان - تنها کسی که این وسط هزینه میده ملت ایران است - البته مسئولین عزیز و خانواده هایشان که از این بلایا مصون هستند بالاخره اونها که نمی خواهند تا ابد عمرشان را در این کشور تلف کنند!!
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
قبول نداره ولی هر چه را بگویند چشم بسته امضا می کنه
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
باور کنید هیچوقت قرار نیس تحریمی برداشته بشه آمریکا هیچوقت نمیاد تنها چیزی که میتونه باهاش ایران رو تحت فشار بزاره رو از دست بده
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خیانت جدیدی در راه است
مجلس باید هشیار باشد
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یا همه تحریمها را لغو میکنند یا ما هم غنی سازی میکنیم و تمامی نیاز هایمان را از چین بر طرف میکنیم و نیاز به غرب نداریم حالا گاو چرانها بروند احشامشان را بچرانند ما هم غنی سازی را به اندازه نیازمان افزایش میدهیم.
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
غنی سازی را به اندازه نیازمان افزایش بدهیم بهتره
غرب نمیگه غنی سازی نکنیم غرب میگه تهدید نکنیم
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هر تفاهم جدیدی را باید مجلس و مردم ارزیابی و تائید کند
نه تیم شما و دولت فعلی.
در غیر این صورت شرط رهبری
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
بله
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
قبوله ولی مام غنی سازی رو به ۶۰ درصد و ۸۵ درصد و ۹۹ درصد تقسیم میکنیم
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
صد درصد غنی سازی کنیم
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تحریم واردات سنگ پا.غذای حیوانات.سوزن قفلی وپسماند فاضلاب شهری
آن هم فقط توسط آقازاده ها برداشته خواهد شد
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
آقازاده ها بمردم مربوطه نه بتحریم
عبدالهی
۱۷:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
گویا 5 سال اتلاف وقت و صرف انرژی کشور و صاحبنظران در برجام کافی نبود که دوباره درگیر پیچ و خم ده سال مذاکره بی حاصل شوید! فلسطین از 70 سال مذاکره چه سودی برده است که ما ببریم؟ چرا از گذشته درس نمیگیرید؟ بجای نگاه به خارج به استعدادهای شگفت انگیز خیل جوانان ایرانی بیاندیشید تا ایران عزیز مستقل و سرافراز باقی بماند.
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چه تقسیم بندی هم کرده برای خودش حاجی بردار ای مسخره بازیا رو.اینم چند سال کوتاه نیاز به ان سمت این دنیا هست بعدش تویی که مجبوری بیایی اشتی کنون والا اگر زدو چین و روسیه با ایران کارشون گرفت معاملشون شد کشور ما درست شد میخوای چکار کنی اگر چین تونست قدرت بانکی و پولی راه بندازه که دیگه بانک هات و دلار ارزشی نداشته باشه میخوای چکار کنی جنگ راه بندازی بشی مثل المان کوتاه بیا سر عقل بیا پیرمرد پرحاشیه
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
از سال ۸۲ دارید مذاکره میکنید.
نتیجه بعد ۱۸ سال چی بود؟ جز تحریم و گرونی و شهید شدن دانشمندان کشورمون چیزی حاصل شد؟
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
علاوه بر رفع همه تحریم ها آمریکا حداقل سیصد میلیارد دلار باید خسارت بده. این خسارت هم باید بین همه مردم ایران تقسیم بشه
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
بعد 12 سال مذاکره و توقف و باز با خروج از برجام با یک امضاء چهار سال ایران و مردم را متوقف کردند حالا برای ورود قریب به یک سال است که مذاکره می کنند و با ورود، دو باره حد اقل با مذاکره و تحریم جدید چهار سال دیگر سر کار خواهیم بود سال بعد ترامپ جدید می آید و سقط می شود و و و باز خوبه چون هر بار یک تجربه جدید یاد می گیریم و بعد عمری انواع دوز و کلک سیاسی یاد میگریم ، شاید فارالتحصیل شدیم اما آن موقع دیگر چیزی به نام ایران نباشد
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
امیدواریم و انتظار داریم واقعاً مسوولین عزیز ما سر این موضع به حق تا آخر بایستند و به هیچ وجه کوتاه نیایند .
پیمان اشراقی
۱۶:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام ،

ما تحریم های قابل مذاکره را با هدف اثبات حقانیت خود و نابودی آمریکا قبول داریم و
از نظر ما همه تحریم ها قابل رفع هستند و تحریم غیر قابل رفع نداریم ،

پیمان اشراقی ،
عضو ارشد تیم مذاکره کننده برجام .
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تا تحریم های سپاه لغو نشود ما تف هم به آمریکا نمی اندازيم
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یکی به عراقچی بگه پاشو برگرد بیا سرخونه وزندگیت
چونه زنی باامریکایا بسه برجام همینجوری سیاهه
سیاهترش نکن
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
باید قرار داد محکم با جریمه سنگین صد میلیارد دلاری بسته بشه
اگه بدعهدی کردند !
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اگه حق مطلب رو بخواهید امریکا بخاطر بر هم زدن امنیت جهانی و خروج از برجام باید محاکمه جریمه و پرداخت خسارت صدها میلیارد دلاری به مردم ایران و ترامپ هم اعدام بشه
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
مذاکره بازی جدول زمانی و مدت زمان ندارد؟
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام: مذاکره با غرب و امریکا به دلایل تاریخی ، متقن و غیر قابل خدشه ذیل باعث حراج دادن مولفه های قدرت در کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغو تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی می ماند وتحریم اساساً وسیله ای است برای اینکه از ایران در همه زمینه ها ازجمله در موضوعات حضورمنطقه ای ، موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و عمل کردن ایران به تعهدات چند باره ایران رکب می خورد
3- با بررسی تجربه های تاریخی ازجمله اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او ، اعتماد و مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن لیبی و معمر قذافی توسط امریکا و اروپا.
4- مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشور اروپایی و عدم اجرای تعهد توسط آن سه کشور اروپایی
5- معاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
6- حراج دادن مولفه های قدرت یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشور و ملت با ابزار تحریم
7- غرب صرفاً با تله مذاکره می تواند مولفه های قدرت را با حیله ونیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند تعطلی سایت غنی سازی فردو در مذاکره برجام.
8- در صورت مذاکره موشکی و منطقه ای و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ا ی کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب غارت کنند..
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا امریکا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم هارا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی بابرچسب های گوناگون هسته ای ، موشکی و منطقه ای است .اگر یک موضوع از تحریم را بردارد سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم بی خاصیت بوده و به هیچ وجه صورت نمی گیرد وایران در گرداب و تله موضوعات متعدد تحریم و مذاکره بی حاصل قرار می گیرد.
10- با تکیه بر توانمندی های داخلی از جمله نیروی انسانی ظرفیت معادن و و تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی و نگاه صادرات محور به همسایگان و پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها اثر و نقش تحریم هارا باید ازبین برد تا حربه آن را ازدشمن گرفت .در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت ، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اینکه مثل روز روشن است که انها
تحریم ها را برنمی دارند و اگر بردارند انهایی خواهد برداشت که به ضرر
ایران خواه بود!
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
درودبرشما افرین همه تحریمها رو باید بردارن همش اصلا به این چشم ابیها (امریکایها اروپایها)اعتباری نیست اینها صد در صد کلکی توکارشون هست کل تحریمها رو یک جا باید بردارن
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تبلیغات انتخاباتیه
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
ببینم چکار میکنین، با خارجی ها فقط باید با قدرت صحبت کرد
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
در حال حاضر آمریکا فقط می خواهد به طریقی وارد برجام شود و با اجماع علیه اقدامات ایران فشار را افزایش دهد امتیازهایی هم که می دهد جهت جلوگیری از تضعیف دلار است