سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداران استخر‌های ذخیره آب در رعایت نکات ایمنی کوشا باشند

کارشناس استخر‌های ذخیره آب کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: نصب تابلو‌های هشدار دهنده اعلام عمق و خطر غرق شدگی برای همه استخر‌های ذخیره آب کشاورزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمیدرضا فهیمی کارشناس استخر‌های ذخیره آب کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: نصب تابلو‌های هشدار دهنده اعلام عمق و خطر غرق شدگی، ایجاد فنس استاندارد و تعبیه نردبان نجات برای همه استخر‌های ذخیره آب کشاورزی ضروری است.

او با اشاره به غرق شدن تعدادی از جوانان و کودکان در سال‌های قبل در استخر‌های آب کشاورزی، افزود: یکی از شرایط آزاد سازی اعتبار‌های استخر‌ها در سازمان جهاد کشاورزی رعایت همه اصول ایمنی در آن‌ها است.

فهیمی راد گفت: نکات ایمنی استخر‌های ذخیره آب کشاورزی هر سال به روز رسانی می‌شود و مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اعلام می‌کند.

او با ابراز تاسف در مورد رها سازی استخر‌ها بعد از تایید مدیریت کشاورزی، گفت: بعد از اینکه مدیریت کشاورزی این استخر‌ها را تایید کرد و به بهره برداران تحویل داد، استخر‌ها رها می‌شود و بهره برداران نظارت ایمنی نمی‌کنند.

فهیمی راد ادامه داد: به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی هر ساله با گرم شدن هوا شاهد غرق شدن تعدادی از هموطنان هستیم.

او گفت: پوشیدن جلیقه نجات، نصب استاندارد، تعبیه نردبان‌های نجات و حضور فرد سوم آشنا به امور کمک رسانی در هنگام فعالیت‌های نزدیک استخر از الزام‌های استفاده از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی است.

فهیمی راد بیان کرد: برای به حداقل رساندن خطر‌های غرق شدن و با رعایت مسائل مرتبط با تبخیر آب استخر‌ها و مجوز‌های تغییر کاربری امور زمین‌ها حداکثر ارتفاع استخر‌ها در سال ۱۴۰۰، سه متر تعیین شده است.

او افزود: در سال‌های قبل بهره برداران با سلیقه خودشان ارتفاع استخر‌ها را تا هفت متر نیز تعیین می‌کردند که بیشترین خطر را برای افراد داشت.

فهیمی راد تصریح کرد: رعایت موارد ایمنی و به کار بردن هزینه‌های کم برای ایجاد شرایط امن، حوادث جبران ناپذیر بعدی را به حداقل ممکن می‌رساند و همه باید در رعایت نکات ایمنی کوشا باشند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.