سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان ماموریت سایوز MS-۱۷/ فضانوردان فضاپیمای روسی به سلامت بازگشتند

سه فضانورد که با فضاپیمای سایوز روسی عازم فضا شده بودند، پس از گذراندن ۱۸۵ روز در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی به سلامت روی زمین فرود آمدند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت اسپیس، خدمه سایوز MS-۱۷ پس از ۱۸۵ روز حضور در ایستگاه فضایی به زمین بازگشتند. 

سرگئی ریژیکوف و سرگئی کود سوورچکوف از شرکت فضایی دولتی روسکاسموس و کیت روبینز از ناسا روز شنبه (۱۷ آوریل) با سوار شدن بر فضاپیمای سایوز MS-۱۷ روسیه در قزاقستان فرود آمدند. این سه خدمه در ساعت ۱۲:۵۵ بامداد EDT (۰۴:۵۵ به وقت گرینویچ یا ۱۰:۵۵ بامداد به وقت محلی قزاقستان) به زمین بازگشتند.

پس از فرود، نیرو‌های بازیابی روسیه و همچنین پرسنل ناسا برای کمک به خدمه برای خروج از کپسول نزول سایوز و انجام بررسی‌های اولیه پزشکی در محل حضور داشتند. قرار بود روبینز توسط جت ناسا به هوستون برگردانده شود، در حالی که ریژیکوف و کود سوورچکوف به مرکز آموزش خود در استار سیتی روسیه منتقل می‌شوند.

عزیمت ریژیکوف، کود سوورچکوف و روبینز از ایستگاه، جمعه ساعت ۹:۳۴ بعد از ظهر، حاکی از پایان رسمی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ است.

واکر به همراه فضانوردان ناسا مایکل هاپکینز، ویکتور گلوور و مارک وند هی، فضانورد آژانس هوافضای ژاپن (JAXA)، سوئیچی نوگوچی و فضانوردان روسکوسموس اولگ نویتسکی و پیوتر دوبروف، یک هفته ایستگاه را تا ورود خدمه اسپیس ایکس ۲ اداره می‌کنند. شین کیمبرو و مگان مک آرتور از ناسا، آکیهیکو هوشید فضانورد JAXA و توماس پسکت فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) قرار است ۲۲ آوریل عازم فضا شوند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.