سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمپ‌گذاری ۲ هزار و ۳۶ وسیله توزین در استان آذربایجان‌شرقی

مدیر کل استاندارد استان آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار و ۳۶ وسیله توزین در استان طی سال گذشته پلمپ‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ساسان فرشی‌حق‌رو مدیر کل استاندارد استان آذربایجان‌شرقی گفت:در طول سال گذشته با هدف شناسایی وعلامت‌گذاری ترازو‌ها و باسکول‌های قانونی، تعداد دو هزار و ۳۶ ترازو و باسکول در این استان مورد بازرسی قرار گرفته وپلمپ گذاری شده است.

اوافزود:این طرح در سه حوزه؛ ترازو‌های تولیدداخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازو‌های که بطور قانونی وارد کشور شده اند و همچنین ترازو‌های مورد استفاده صنوف، که موردآزمون دوره‌ای قرار گرفته است و دارای برچسب صحت عملکرد هستند، انجام شده است.

اوهمچنین اضافه کرد: با اجرای این طرح ترازو‌ها و باسکول‌های قانونی از ترازو‌ها و باسکول‌های غیرقانونی و قاچاق شناسایی می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان آذربایجان‌شرقی گفت:این پلمپ‌ها به کد ۱۰ رقمی مجهز است که امکان ردیابی ترازو‌ها را فراهم می‌کند.

فرشی افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد وسایل سنجش و توزین و الزامات قانونی در مورد صحت عملکرد و کالیبره بودن این وسایل همه واحد‌های صنفی ارائه دهنده کالا و خدمات موظف هستند ضمن استفاده از وسایل سنجش استاندارد، از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده خود مطمئن شوند.

او تصریح کرد: براساس این آزمون ها، تمامی ترازو‌ها، وزنه‌ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستد‌های عمومی وروزانه به کار برده می‌شوند توسط مجری طرح آزمون دوره‌ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در صورت تایید صحت و سقم کار، گواهی صحت عملکرد صادرشده و بصورت بر چسب روی وسیله توزین الصاق خواهد شد.

او از شهروندان خواست تا به برچسب صحت عملکرد برای اطمینان از کارکرد درست وسایل سنجش دقت کنند، لازم به ذکر است که برچسب صحت عملکرد شامل نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ آزمون، تاریخ انقضاء و کد آزمایش‌کننده بر روی ترازو‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.