سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز توزیع تخم نوغان از فردا

توزیع جعبه‌های تخم نوغان از فردا در مازندران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیده السادات مطهری رئیس اداره توسعه نوغانداری مازندران با اشاره به فعالیت هزار و ۸۳۰ نوغاندار در استان، گفت: توزیع جعبه‌های تخم نوغان برای پرورش کرم ابریشم از فردا شنبه ۲۸ فروردین ماه آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان امسال ۱۵۰هزار ریال تعیین شده است، افزود: بهره‌برداران و فعالان پرورش کرم ابریشم در شهر‌های مختلف مازندران می‌توانند با مراجعه به مراکز توزیع تخم نوغان در آهنگرکلای بیشه سر قائم شهر، و بندپی شرقی و درازکلا بابل نسبت به خریداری جعبه‌های تخم نوغان اقدام کنند.

مطهری با بیان اینکه پیله استحصالی پارسال با میانگین ۳۰کیلو در هر جعبه تخم نوغان ۹۴ تُن بود، گفت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و استقبال بهره برداران پیش بینی می‌شود، میزان توزیع جعبه‌های تخم نوغان و تولید پیله‌تر امسال افزایشی باشد.

رئیس اداره توسعه نوغانداری مازندران افزود: ۳۰هزار اصله نهال توت اسفند پارسال اصلاح شده یارانه‌ای در این استان بین نوغانداران برای غرس در زمین‌های زراعی، باغی یا محوطه حیاط مسکونی شان توزیع شد.

نوغانداری در مازندران هر ساله از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز و تا اواخر این فصل ادامه دارد و مدت زمان نگهداری از هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول ۴۵روز است.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.