سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشاهده عارضه لکه پوستی استخوانی در باغات پسته /کشاورزان در مناطق شمالی باغات چای را محلول پاشی کنند+ فیلم

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:در باغات پسته مناطق جنوبی کشور عارضه لکه پوستی استخوانی کم کم قابل مشاهده است.

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در ۲_۳روز آینده در شمال غرب، قسمت‌هایی از نوار شمالی، شمال شرق و استان‌های دو سوی البرز و جنوب زاگرس احتمال رعد وبرق، رگبار باران و وزش باد شدید وجود دارد.

او با بیان چند نکته به کشاورزان و باغداران با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، افزود: در باغات پسته مناطق جنوبی کشور عارضه لکه پوستی استخوانی کم کم قابل مشاهده است با توجه به شرایط دمایی فعلا باغات را آبیاری نکنند و عارضه را پایش کنند.

او نکاتی را به گلخانه داران در مناطقی که در معرض باد شدید هستند توصیه کرد و ادامه داد: اگر گلخانه ای فعال نیست پوشش پلاستیکی را جمع آوری و در صورت فعال بودن گلخانه سازه‌های آن را مقاوم کنید.

او توصیه‌هایی به پرورش دهندگان ماهی در مناطق مرکزی کرد و گفت: وزش باد شدید گرد و خاک را وارد استخر‌های پرورش می‌کند. برای جلوگیری از تلفات ماهی در صورت کدر شدن آب نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور نکاتی را باغداران در مناطق شمالی و جنوبی تذکر داد و افزود: کود دهی باغات چای در مناطق شمالی به ویژه در استان گیلان با دقت انجام شود. در مناطق جنوبی همه باغات به غیر از باغات خرما با کود‌های ضد تنش سرمایی در صبح هنگام باغ را کود پاشی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.