سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه تبریز:

مساجد باید رونق گذشته را باز یابند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مساجد باید رونق دهه‌های قبلی و نقش محوری خود در زندگی مردم را باز یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ، گفت: در حال حاضر در کشور و استان آذربایجان شرقی هیچ کمبودی از لحاظ تعداد مساجد نداریم بلکه آنچه که باید امروز به دنبال آن بود، رونق گیری دوباره مساجد در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

او با اشاره به ضرورت توجه و داشتن برنامه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، گفت: ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمنان نیازمند یک حرکت جهادی است که در این مسیر باید تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های فرهنگی وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تلاش‌ها، ایثار و فداکاری مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته جای تقدیر و تشکر دارد و امروز لزوم فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار بیش از پیش احساس می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید به سمت کار‌های فرهنگی اثرگذار حرکت کنیم، گفت: در شرایط کنونی تبلیغات سنتی دینی جوابگوی جامعه نیست و باید به سمت تبلیغات به روز، مدرن و استفاده از ابزار‌های مختلف برای نوآوری حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  گفت: امروز فضای مجازی هم یک تهدید و هم یک فرصت به شمار می‌رود و ما باید تلاش کنیم تا تهدید‌های موجود در این فضای وسیع را به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید از فرصت و امکان عظیم هیات‌های عزاداری غافل نشویم چرا که این هیات‌ها یک فرصت بزرگ برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی به شمار می‌روند.

او بهره مندی از هنرمندان و شعرا در مناسبت‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شعرا با اشعار حماسی خود می‌توانند در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و در کنار آن تولید و انتشار فیلم‌های کوتاه همراه با توضیحات لازم کارشناسان مذهبی نیز می‌تواند در جذب مخاطب و استفاده از ابزار هنر اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.