سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پلوسی از بایدن برای حضور در کنگره

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواست در صدمین روز ریاست جمهوری خود در کنگره حضور یابد و سخنرانی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده خواست تا به مناسبت صدمین روز ریاست جمهوری خود در کنگره سخنرانی کند؛ درست در زمانی که رئیس جمهور جدید با اپیدمی کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن روبروست.

پلوسی از بایدن خواست در سخنرانی خود که قرار بود در تاریخ ۲۸ آوریل برگزار شود درباره چالش‌ها و فرصت‌های لحظه تاریخی پیروزی در انتخابات صحبت کند.

این سخنرانی از نظر فنی شباهتی به سخنرانی سالانه روسای جمهور آمریکا طبق قانون اساسی ندارد، اما از روسای جمهور جدید مانند بایدن، برای سخنرانی در یک نشست مشترک به کنگره دعوت می‌شود که نمایندگان و سناتور‌ها در آن حضور دارند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن شب قبل از صدمین روز ریاست جمهوری دعوت پلوسی را برای سخنرانی در برابر کنگره پذیرفته است.

از زمان ورود به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه، بایدن طرحی بلندپروازانه برای مقابله با بحران ویروس کرونا و تأثیر مخرب آن بر بزرگترین اقتصاد جهان تدوین کرده است. دولت او توانست به هدف توزیع ۱۰۰ میلیون واکسن به آمریکایی‌ها برسد و سپس هدف، تبدیل به توزیع واکسن برای ۲۰۰ میلیون آمریکایی شد.

در صد روز نخست ریاست جمهوری بایدن، کنگره یک بسته ۱.۹ تریلیون دلاری را برای کمک به بهبود اقتصاد ایالات متحده تصویب کرد و دولت او همچنین برنامه ۲ تریلیون دلاری را برای تجدید زیرساخت‌های آمریکا ارائه داد.

جو بایدن همچنین شماری از تصمیم‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را از جمله ممنوعیت ورود از کشور‌های مسلمان به آمریکا را لغو کرد و به توافق آب و هوایی پاریس و پیمان استارت نو بازگشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.