سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ یک زن پس از دریافت واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون

سایت خبری مدیکال اکسپرس از مرگ یک زن پس از دریافت واکسن کرونای جانسون اند جانسون آمریکایی و تصمیم بر توقف تزریق آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه‌ای مشترک روز سه شنبه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کردند که در حال بررسی گزارش‌های دریافتی مبنی بر لختگی خون در شش زن پس از دریافت واکسن جانسون اند جانسون هستند. لخته‌ها همراه با کاهش تعداد پلاکت مشاهده شدند، موضوعی که منجر به خطرناک شدن درمان معمول لخته‌های خون و هپارین رقیق کننده خون به طور بالقوه می‌شود.

بیش از ۶.۸ میلیون دوز واکسن J&J در آمریکا تجویز شده است که از میان آن‌ها تاکنون مرگ یک زن تایید شده و به گفته مقامات آمریکایی حال یک زن دیگر نیز بحرانی گزارش شده است.

دکتر آن شوچات، معاون اصلی CDC و دکتر پیتر مارکس، مدیر مرکز بیولوژیک FDA در این بیانیه گفتند کمیته مشورتی CDC در زمینه روش‌های ایمن سازی روز چهارشنبه برای بحث در مورد موارد گزارش شده تشکیل جلسه می‌دهد و FDA نیز تحقیق در مورد علت لختگی خون و تعداد کم پلاکت را آغاز کرده است.

آن‌ها هشدار داده‌اند افرادی که واکسن J&J را دریافت می‌کنند، طی سه هفته دچار سردرد شدید، درد شکم، درد پا یا تنگی نفس می‌شوند که در صورت مشاهده این علائم با مراکز درمانی تماس بگیرند.

واکسن J&J در اواخر فوریه با شور و نشاط فراوان مجوز استفاده اضطراری را از FDA دریافت کرد به این امید که تک دوز بودن و نیاز‌های ذخیره سازی نسبتا ساده آن باعث سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در سراسر آمریکا شود. اما چنین نشد.

تا پیش از این نگرانی‌ها در مورد لخته شدن خون غیرمعمول پس از دریافت واکسن آسترازنکا گزارش شده بود که هنوز مجوز دریافت نکرده است و حالا مورد واکسن جانسون اند جانسون نیز بر این نگرانی‌ها دامن زد.


بیشتر بخوانید 


منبع: medicalxpress
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
از بین ۶.۸میلیون ۶ مورد عارضه یعنی این واکسن کاملا ایمن است و احتمالا علل دیگری برای عوارض یافت شده باید وجود داشته باشد