سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی:

عارضه‌ای بعد از تزریق واکسن‌ کرونا به کادر درمان مشاهده نشده است

تاجرنیا گفت: خوشبختانه تا الان گزارشی در خصوص عارضه‌ای بعد از تزریق واکسن‌ کرونا به کادر درمان دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی تاجرنیا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی در نشست خبری پرسش و پاسخ جهت ارائه گزارش عملکرد واکسیناسیون اعضای نظام پزشکی شاغل در بخش خصوصی، اظهار کرد: در خصوص واکسینه شدن مردم در برابر کرونا سازمان نظام پزشکی در حال بررسی‌های لازم است تا هر چه سریع‌تر کشور به شرایط عادی خود بازگردد.

تاجرنیا افزود: با توجه به واردات واکسن تا به الان بخشی از گروه‌های هدف در کشور واکسینه شده اند. دستورالعمل انجام واکسیناسیون در برابر کرونا شامل ۴ فاز است. فاز یک به کادر درمان اختصاص داده شده است، گروهی که داخل اتاق‌های‌ آی‌سی‌یو مشغول به بستری بیماران کرونایی و بیشتر در معرض خطر هستند، زودتر واکسن دریافت می‌کنند.

او گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، بخش‌های درمانی خصوصی هم نیاز به واکسینه شدن در برابر کرونا دارند؛ زیرا در صورت در دسترس نبودن بیمارستان‌های دولتی یا پر بودن ظرفیت آن‌ها، مردم مجبور می‌شوند به این مراکز مراجعه کنند.

تخصیص ۳۰ هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا به کادر درمان شهرستان‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: قرار شده است کادر درمان بالای ۵۰ سال در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند. تا الآن حدود ۴۵ هزار دز واکسن استپوتنیک وی از کشور روسیه وارد کشور شده است که براساس پراکندگی اعضا نظام پزشکی توزیع خواهد شد. از این ۴۵ هزار دز حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ دز در اختیار همکاران در شهرستان‌ها قرار گرفته و حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دز هم برای اعضا نظام پزشکی تهران اختصاص داده شده است.

تاجرنیا بیان کرد: به برخی از استان‌ها از جمله خوزستان واکسن دیر رسیده است، اما خوشبختانه الان شاهد انجام شدن واکسیناسیون در تمام استان‌ها هستیم. در حال حاضر حدود ۱۶ بیمارستان‌ خصوصی برای تزریق واکسن به کادر درمان اعلام آمادگی کرده اند.

آغاز تزریق ۱۱۰ هزار دز واکسن آسترازنکا به کادر درمان زیر ۵۰ سال از پنجشنبه هفته جاری

او گفت: حدود ۱۱۰ هزار دز واکسن آسترازنکا برای کادر درمان زیر ۵۰ سال در شهرستان‌ها و تهران اختصاص داده شده است و از روز پنجشنبه هفته جاری همکاران شروع به تزریق خواهند کرد. 

او در پایان افزود: خوشبختانه تا الان گزارشی در خصوص عارضه‌ای بعد از تزریق واکسن‌های کرونا دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.