سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سفر لاوروف به ایران؛ نقطه آشکاری سازی برای تعمیق پیوند‌های دو جانبه تهران و مسکو

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر وزیر خارجه روسیه به ایران، نقطه آشکاری سازی در خصوص تعمیق پیوند‌های دو جانبه بین تهران و مسکو است.

حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده، صبح امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

حنیف غفاری کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر وزیر امور خارجه روسیه به ایران، گفت: سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به تهران در ابعاد و زوایای مختلفی قابل تفسیر و توجه است، مناسبات تهران و مسکو در ادوار مختلف زمانی از جنس مناسبات مقطعی، کوتاه مدت و تاکتیکی نبوده است.

او افزود: ظرفیت‌های بالقوه و امکانات بالفعل زیادی وجود دارد که دو بازیگر ایران و روسیه را در منطقه و در سطح فرامنطقه‌ای با هم پیوند می‌دهد، ما شاهد هم افزایی مختلفی بین تهران و مسکو در نظام بین الملل بودیم؛ از حمایت‌های سیاسی روسیه از ایران به ویژه در سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل در مقابله با کارشکنی‌های آمریکا و بازیگران اروپایی تا مواردی مانند هم پوشانی و هم افزایی دو بازیگر در مواجه با تروریسم تکفیری داعش که ساخته و پرداخته دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی بوده است.

غفاری تصریح کرد: سفر سرگئی لاوروف به ایران و نگاهی که دو کشور در خصوص تنظیم اسناد راهبردی بلند مدت با یکدیگر دارند، می‌تواند نقطه آشکاری سازی در خصوص تعمیق پیوند‌های دو جانبه بین تهران و مسکو باشد.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: روابط بیش از پیش تهران و مسکو می تواند سکویی برای کسب فرصت‌های بیشتر و بهتر در نظام بین الملل و دفع تهدیدات مشترکی مانند تهدیدات ایالات متحده آمریکا  که هر دو بازیگر در نظام بین الملل با آن مواجه هستند، باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.