سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت از سرمایه گذار خارجی برای اجرای طرح‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

معاون فنی تعاون روستایی کشور گفت: از سرمایه گذار خارجی برای ایجاد صنایع تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد دعوت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معتمدی معاون فنی تعاون روستایی کشور در جلسه سرمایه گذاری تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد اقلیمی متفاوت دارد و می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد پس لازم است کارخانه‌های صنایع تبدیلی به روز و مجهز شود و شروع به کار کند.

معتمدی افزود: با توجه به سطح تولید انواع محصولات باغی و زراعی تلاش می‌شود از سرمایه گذار هلندی برای ایجاد صنایع تبدیلی دعوت شود.

او از ضرورت راه اندازی کارخانه رب گوجه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: در صورت راه اندازی کارخانه های فرآوری ضمن افزایش سطح تولید در استان رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بیشتر می‌شود.

معاون فنی تعاون روستایی کشور سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی موجود در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند تجهیزات جدید دانست.
 
او گفت: باید این صنایع به تجهیرات جدید و بروز مجهز شود.

معتمدی با بیان اینکه مشکلاتی که در بازدید‌ها مشاهده شد به صورت فنی پیگیری خواهد شد افزود: ۱۲۰ شرکت تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید صد درصد سهام آن‌ها متعلق به عموم مردم باشد.
 
او بیان کرد: در حالی این شرکت‌ها به صورت خانوادگی اداره می‌شود و سازمان تعاون روستایی بحث نظارت آن‌ها را بر عهده دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: در سنوات گذشته سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی در استان توسعه یافتند، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده اند. 
 
صمیمی دوست افزود: ظرفیت سردخانه‌های استان کمتر از ۲۰هزار تن است که امیدواریم سرمایه گذاران با ورود به این چرخه سردخانه‌های استان را توسعه دهند.

او با بیان اینکه صنایع راکدی در استان هستند که امید است دوباره به چرخه فعالیت برگردند اضافه کرد: ۹۰میلیارد تومان تسهیلات از بانک توسعه تعاون به تعاون روستایی اختصاص داده شده است که تعاون روستایی باید تلاش کند تا این اعتبار جذب شود.

تاج الدینی مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: سالانه ۱۳۰ هزار تن سیب، ۱۲ هزارتن گردو،۴۰ هزار تن انگور و ۸ هزار تن انواع مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

تاج الدینی با بیان اینکه راه اندازی و توسعه سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی از اولویت‌های استان است افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه ششم کشور در خصوص زراعت برنج و رتبه نهم کشور در کشت حبوبات را دارد.
 
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.