سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رها سازی ۵ میلیون متر مکعب آب برای کشت بهاره در مهاباد

مدیرامور آب مهاباد گفت: رهاسازی آب سد مهاباد برای کشت بهاره آغاز شد.

رضا جهین مدیرامور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: رهاسازی پنج میلیون متر مکعب آب سد این شهرستان برای آبیاری اراضی زیرکشت بهاره آغاز شده است.

جهین افزود: دراین مرحله حدود پنج میلیون متر مکعب آب برای کشت بهاره کشاورزان دشت شهرویران مهاباد با میانگین حجم شش مترمکعب در ثانیه به مدت ۱۰ روز رهاسازی می‌شود.

او با بیان اینکه امسال سهمیه بخش کشاورزی ۸۵ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان آب پیش بینی شده است در چهار مرحله در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گیرد که زمان رهاسازی آن با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی خواهد بود.

مدیرامور آب مهاباد تصریح کرد: طبق آخرین آمارحجم آب پشت سد این شهر به ۱۶۰ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در همین روز ۲۰ میلیون مترمکعب کمتر است.

جهین اضافه کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۵۴ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار به طور تقریبی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو متر کمتر است.

او گفت: حجم ورودی آب به سد مهاباد هم اکنون ۲۹ متر مکعب برثانیه کمتر از مدت مشابه سال گذشته است به همین سبب دبی خروجی آب از سد این شهرستان با توجه به نیاز کشاورزان برای آبیاری کشت بهاره مزارع متغیر است.
انتهای پیام/ه

برچسب ها: کشت بهاره ، امور آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.