سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : مبارزه با علف‌های هرز غلات در استان کرمانشاه آغاز شده و تاکنون در بیش از ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع گندم (۳۱۵ هزارهکتار) و جو (۷۷ هزارهکتار) مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مبارزه شیمیایی صورت گرفته در مزارع گندم و جو علیه آفات گفت : در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشت گندم و جو علیه سن، سوسک سیاه و سوسک قهوه‌ای مبارزه شیمیایی صورت گرفته است و این عملیات بویژه جهت مبارزه با آفت سن کماکان ادامه دارد.

او میزان مبارزه با آفات مزارع کلزا را بیش از ۳ هزار هکتار و میزان مبارزه با آفات چغندر قند پاییزه را ۵۸۷ هکتار اعلام کرد و گفت : با تلاش کارشناسان سازمان و با توجه به شرایط آب و هوایی سطح مبارزه علیه آفات و علف‌های هرز در استان مطلوب می‌باشد.

او با تاکید بر ضرورت مبارزه با آفات و علف‌های هرز در مزارع استان افزود: مبارزه نکردن بموقع با آفت سن غلات باعث کاهش عملکرد بیش از ۵۰ درصدی و مبارزه نکردن با علف‌های هرز باعث کاهش بیش از ۲۵ درصدی مزارع غلات و... می‌شود، لذا طی مدت زمان مبارزه بویژه ایام نوروز و تعطیلات کارشناسان و کشاورزان سختکوش استان، موفق شدند عملیات مبارزه با آفات و علف‌های هرز را به نحو مطلوبی مدیریت نمایند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.