سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرز پایلوت طرح قرآنی معلمان کشور شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: البرز به عنوان پایلوت طرح ارتقای صلاحیت های حرفه ای آموزش قرآنی معلمان در کشور با هدف انتقال مناسب آموزه های دینی به آینده سازان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست هماهنگی طرح ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی گفت: بر اساس پژوهش‌های متعدد علمی و تجربه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت انجام شده از دوران کودکی به عنوان یک ظرفیت بسیار عظیم یادگیری شخصیتی یاد شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در احادیث نیز برنقش مربیان تاکید شده تا در این مسیر ازهمان ابتدای زندگی دستوراتی رعایت شود.

حکیم زاده گفت: پس از سال‌ها علم بشری با پیشرفت‌هایی که کرده در پژوهش‌های حوزه شناختی به این نتیجه رسیده است که تمام ظرفیت یادگیری انسان در همان سال‌های کودکی پر می‌شود و در مراحل بعدی عمر شکوفا پیدا می‌کند.

او گفت: آنچه در نشست شورای عالی انقلاب برای تصویب سازمان ملی تربیت کودک به آن استناد کردیم این بود که ظرفیت عظیم یادگیری و شکل‌گیری شخصیت کودک وجود دارد که باید از دوره کودکی آغاز شود.

حکیم زاده به نقش مهم و تاثیرگذارمعلم در دوران کودکی به عنوان نقش الگویی  پرداخت وافزود: در طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان، مربیان و مدیران، نیازمند دانش قرآن، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم هستیم.

او افزود: باید بتوانیم با روش‌های جذاب و متناسب با اقتضای کودکی بچه‌ها را به قرآن انس دهیم تا در جوار قرآن بزرگ شوند که این هم‌جواری اثر خاص خود را خواهد گذاشت.

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: برای اجرای این طرح سرفصل‌های تعامل انس با قرآن کریم، روش‌های فعال و خلاق آموزش‌های قرآن را در بستر هنر، نمایش، شناخت کاربرد قرآن در زندگی روزمره و بحث درک معنای قرآن پیش بینی شده است.

او افزود: به دلیل اعتماد کاملی که به توانمندی، انگیزه و دغدغه استان البرز داریم، این استان را به عنوان پایلوت در اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی قراردادیم تا با ایجاد بستر مناسب آموزش معلمان را به عنوان گروه راهبران قرآنی  عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.