سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت

اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رسـول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

او افزود: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفاً بیمه شدگان بیمار خاص) که تاریخ پایان اعتبار سیستمی آن‌ها از ۰۱‏/۰۱‏/۱۴۰۰ به بعد می‌باشد، به صورت خودکار تا تاریخ ۳۱‏/۰۶‏/۱۴۰۰ در سامانه معتبر می‌شوند.

ظفرمند با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی، گفت: چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‏ها از ابتدای تیرماه متوقف می‏گردد.

او افزود: برای بیمه‏ شدگان فاقد دفترچه در صورت عدم امکان نسخه ‏نویسی به صورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب دستورالعمل مجاز می‌باشد؛ بنابراین داروخانه‏‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‏ شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران می ‏باشند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: استفاده از برگ‏های موجود دفترچه بیمه‏ شدگان یا سربرگ مراکز (نسخه‏ نویسی غیر الکترونیکی) حداکثر تا آبان‏ماه امسال امکان‏پذیر است.

حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.