سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز مطرح کرد:

تصویب طرح خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در شیراز

نواب قائدی با اشاره به تصویب طرح خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در شورای شهر، گفت: با خرید این اتوبوس‌ها و جایگزینی تدریجی با اتوبوس‌های فرسوده، ظرف چند سال کل ناوگان اتوبوسرانی از اتوبوس‌های برقی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز به طرح این کمیسیون مبنی بر خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی اشاره کرد و گفت: ورود فناوری‌های پیشرفته به حوزه حمل و نقل شهری، ضمن ارائه خدمات بهتر و سالم‌تر به شهروندان، در کاهش هزینه‌ها و آلایندگی‌های زیست محیطی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

او افزود: با توجه به اینکه بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شیراز نیازمند نوسازی است، در راستای تحقق شهر زیست پذیر و دوستدار محیط زیست و ارتقای خدمات بهتر به شهروندان، طرح خرید اتوبوس برقی از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا پیشنهاد شد، که با نظر مساعد اعضای شورا روز گذشته به تصویب رسید.

قائدی بر ارتقای عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت خدمات دهی به شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش سن ناوگان اتوبوسرانی و هزینه‌های تامین و نگهداری آن‌ها، خرید اتوبوس‌های برقی با وجود هزینه خرید اولیه بسیار بالاتر نسبت به اتوبوس‌های دیزلی، در طول دوره بهره برداری به واسطه هزینه کمتر و همچنین استفاده از انرژی پاک می‌تواند ضمن ایجاد آلودگی کمتر، ارائه خدمات بهتری به شهروندان داشته باشند.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد: با خرید اتوبوس‌های برقی در سال‌های آینده و جایگزینی تدریجی با اتوبوس‌های فرسوده، ظرف چند سال کل ناوگان اتوبوسرانی از اتوبوس‌های برقی استفاده کنند.

نواب قائدی گفت: تقویت ناوگان و فراهم کردن امکانات بهتر، تاثیر زیادی در عملکرد این حوزه و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.