سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری موسسات خیریه جعلی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: شهروندان مراقب شیادان سایبری که در قالب موسسات خیریه غیرمجاز فعالیت می‌کنند، باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: در فضای مجازی حساب‌های کاربری و صفحات بسیاری را می‌توان دید که عنوان موسسه خیریه بر خود گذاشته و با تبلیغات گسترده سعی در جلب اعتماد شهروندان دارند.

او افزود: بسیاری از این سایت‌ها و کانال‌ها و گروه‌ها از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه ایجاد شده و در مناسبات و حوادث مختلف مانند زلزله، سیل و... به دنبال جمع آوری کمک برای نیازمندان یا آسیب دیدگان حوادث هستند.

سرهنگ یادگار نژاد بیان داشت: تشکیل کمپین کمک به نیازمندان و همچنین ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی با عناوین مختلف از قبیل کمک به کودکان بی سرپرست، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت، خرید چادر برای زلزله زدگان و ... اگر زیر نظر سازمان‌های رسمی کشور و یا مورد تایید آن‌ها نباشد، فاقد اعتبار بوده و همکاری با آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان برای کمک به مراکز خیریه و یا عضویت در آن‌ها بسیار دقت کرده و پس از بررسی و تحقیقات کافی اقدام به کمک رسانی کنند و هیچ‌گاه نباید به اشخاص و افراد هر چند مشهور اعتماد کرد.

سرهنگ یادگار نژاد هشدار داد: کمک به گروه‌ها و سایت‌های ناشناسی که ادعای فعالیت در امور خیر می‌کنند و واریز پول به حساب آن‌ها علاوه بر از دست رفتن مبالغ ارسالی، خطر افشای اطلاعات بانکی به دلیل جعلی بودن درگاه پرداخت بانکی این سایت‌ها را به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان گفت: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.