سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف: نیازی به ارائه پیشنهاد درباره برجام نیست

سرگئی ریابکوف می‌گوید مسئله تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به تعهداتش بر اساس برجام در دست بررسی هستند و نیازی به ارائه پیشنهاد درباره آن نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در آستانه برگزاری دور دوم رایزنی‌ها بر سر برجام در وین -پایتخت اتریش- گفت: نیازی به نشان عکس العمل بیش از حد در مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله لغو احتمالی تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه ایران نیست.

ریابکوف همچنین گفت: "درباره مسئله تحریم‌ها و مسائل مربوط به بازگشت ایران به تعهدات خود بر اساس برجام باید بگویم این‌ها همان مولفه‌هایی هستند که اکنون در دست بررسی هستند و نیازی به ارائه پیشنهاد درباره آن نیست. همه این‌ها قابل پیش بینی بود. همه این موارد از طریق کانال‌های مختلف در مرحله آماده سازی برای آغاز مذاکرات در وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. "

این دیپلمات روس تأکید کرد با وجود­ حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران، رایزنی‌ها در این هفته همچنان ادامه خواهند داشت.

ریابکوف افزود: "هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، ما شاهد هیچ بن بست یا دشواری خاصی نیستیم، این رویداد‌ها به صورت منظم پیش می‌روند. طرف‌ها با انرژی رویکرد­ خود را شکل می‌دهند. ما در روند یافتن راه حلی برای این موضوع، مشارکت سیاسی و فکری داریم. ما بر این باوریم رویداد‌های اخیر مرتبط با کمیسیون مشترک برجام از جمله فعالیت کار گروه‌ها تأیید کننده تقاضا برای این قالب جدید است. "

اواخر هفته گذشته، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد درخواست ایران برای لغو همه تحریم‌های اعمال شده از سال ۲۰۱۷ بر ایران، برای واشنگتن غیرقابل قبول است.

به گفته این مقام، در صورت اصرار تهران بر موضع خود، مذاکرات در وین ممکن است به بن بست برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.