سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۸۴۰۷ داوطلب در انتخابات شورا‌های روستا کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام ۸۴۰۷ داوطلب برای شرکت در انتخابات شورا‌های روستا در سطح استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا‌های استان گفت : این مرحله از ثبت نام داوطلبان از ۱۶ فروردین شروع و تا ۲۲ همین ماه به مدت یک هفته ادامه داشت و خوشبختانه در این دوره شاهد حضور پرشور داوطلبان بودیم.

او گفت : تعداد ثبت نامی‌ها در این دوره تفاوت چندانی نسبت به دوره قبل نداشته، اما در این دوره داوطلبان هم جوانتر شده و هم دارای تحصیلات بالاتری هستند، از طرفی حضور زنان هم در این دوره افزایش یافته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه افزود: در این دوره در مجموع ۸۴۰۷ نفر برای شرکت در انتخابات شورا‌های روستا‌ها ثبت نام کردند و در صورت تایید صلاحیت تمامی این افراد، هم اکنون شرایط برگزاری انتخابات در تمامی روستا‌های واجد شرایط مهیا است.

بالایی افزود: در مجموع در این دوره ۱۷۷۷ روستا و تیره عشایری استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند.

او ادامه داد: امسال برای اولین بار انتخابات شورا‌های تیره‌های عشایری را هم داریم، چرا که تیره‌های عشایری بزرگ مانند یک روستای سیار هستند و این حق برای آن‌ها محفوظ است که بخواهند شورا داشته باشند.

او افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار خانوار عشایری با جمعیت ۸۰ هزار نفر در سطح استان داریم که شامل ۱۸۰ تیره هستند که هرکدام دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند و مانند یک روستای سیار محسوب می‌شوند.

بالایی با اشاره به افزایش مشارکت زنان در این دوره انتخابات شورا‌های روستا گفت: از مجموع ۸۴۰۷ داوطلب این دوره انتخابات، شش درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به دوره گذشته دو درصد افزایش یافته است.

او افزود: در این دوره همچنین تعداد تحصیلکرده‌ها افزایش یافته و ۳۴۷ نفر با مدرک کارشناسی و ۶۱ نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند.

بالایی گفت: در این دوره ۱۹ درصد داوطلبان را اعضای سابق شورا‌های روستا تشکیل می‌دهند و این امر نشان می‌دهد ۸۱ درصد داوطلبان افرادی هستند که سابقه عضویت در شورا نداشته و برای اولین بار داوطلب ورود به این عرصه شده اند.

او افزود: در این دوره نیرو‌های جوان حضور پررنگ تری دارند و ۷۲ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن دارند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اشاره به پایان گرفتن مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر‌ها در هیات‌های اجرایی، گفت: مهلت ۱۴ روزه هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان به پایان رسیده و ادامه کار به هیات‌های نظارت واگذار شده است.

او با اشاره به ثبت نام ۱۱۱۰ داوطلب برای انتخابات شورا‌های شهر‌ها در این دوره، گفت: از این تعداد، ۳۶ نفر بنا به دلایلی در زمان پروسه بررسی تایید صلاحیت انصراف دادند، همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در هیات‌های اجرایی صلاحیت ۶۴ نفر تایید شد.

بالایی افزود: در مجموع با پایان کار هیات‌های اجرایی، ۱۰۱۰ نفر تاکنون تایید شده و عملا ۹۴ درصد از داوطلبان توانستند از فیلتر هیات‌های اجرایی عبور کنند و ادامه کار به هیات‌های نظارت سپرده شده است.

او افزود: درصورت تایید صلاحیت نهایی این تعداد داوطلب، امکان برگزاری انتخابات شورا‌های شهر در تمامی ۳۴ شهر استان فراهم است و این تعداد داوطلب برای کسب ۱۸۲ کُرسی شورا‌های شهر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: با تایید صلاحیت اولیه، کار هیات‌های نظارت شروع شده و این هیات‌ها هم ۱۴ روز برای بررسی صلاحیت داوطلبان فرصت دارند و در نهایت هشتم اردیبهشت ماه نتیجه تایید صلاحیت‌ها از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.