سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام بیش از سه هزار نفر برای انتخابات شورای روستا‌ها در استان یزد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد از پایان دومین مرحله عملیاتی انتخابات شوراها خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۷۶ نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستا‌ها که از ۱۶ فروردین آغاز شده بود نهایی شده و تعداد ثبت نام کنندگان سه هزار و ۲۷۶ نفر است.

او افزود: بیشترین ثبت نام داوطلبان مربوط به شهرستان تفت با تعداد ۹۸۲ نفر بوده و البته بیشترین روستا نیز مربوط به شهرستان تفت است و در مجموع تعداد ۳۹۷ روستا در ۲۲ بخش، واجد شرایط ثبت نام بوده اند.

ترحمی درباره تفکیک جنسیتی داوطلبان شورا‌های روستا‌ها گفت: ۹۰ درصد از داوطلبین مرد و ۱۰ درصد زن بوده و ۱۹ درصد از آن‌ها سابقه نمایندگی در شورا‌های روستایی را دارند. همچنین تعداد ۲۳ روستا دارای شورای پنج نفره و تعداد ۳۷۴ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

او درباره اولین مرحله عملیاتی انتخابات اظهار کرد: اولین مرحله، ثبت نام داوطلبان شورای شهر بوده که از ۲۰ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تعداد ۸۱۵ نفر در شهر‌های ۲۴ گانه استان ثبت نام کرده اند.

او افزود: در این دوره نسبت به دوره قبل سه شهر شامل بخ، مجومرد و خرانق افزوده شده و بیشترین تعداد ثبت نام نیز مربوط به شهر یزد با تعداد ۳۴۴ نفر بوده است.

ترحمی ادامه داد: ترکیب جنسیتی داوطلبان عضویت در شورای شهر نیز شامل ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن است و ۱۳ درصد از داوطلبان نیز سابقه نمایندگی در ادوار گذشته شورای شهر را دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان اظهار کرد: پس از ثبت نام داوطلبان و همزمان با تشکیل هیأت اجرایی، فعالیت استانداری‌ها نیز برای بررسی سوابق و احراز صلاحیت داوطلبان آغاز شده و تعداد ۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان در مرحله ابتدایی، به دلایل مختلف از جمله نداشتن شرایط لازم رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.