سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصرشیرین و دالاهو از امروز قرمز شدند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت : از ۱۴ شهرستان استان، هم‌اکنون ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و تنها یک شهر زرد است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت : قصرشیرین و دالاهو هم از امروز قرمز شدند.

او گفت : در حال حاضر شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر وکلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین به لحاظ شیوع ویروس کرونا به حالت پرخطر و رنگ قرمز درآمده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه وضعیت شهرستان‌های جوانرود و روانسر را نارنجی اعلام کرد و افزود: تنها شهرستان زرد هم ثلاث باباجانی است.

او با بیان اینکه شاخص تعیین وضعیت شهر‌ها به تعداد بستری با تست PCR مثبت روزانه مرتبط است، افزود: شهر‌های زرد یعنی بستری با تست PCR مثبت روزانه چهار نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، شهر‌های نارنجی هم بستری با تست PCR مثبت روزانه ۶ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و شهر‌های قرمز نیز به معنی بستری با تست PCR مثبت روزانه ۱۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

محمدی به شیب بسیار تند موج چهارم در افزایش مبتلایان اشاره کرد و ادامه داد: با اوج‌گیری موج چهارم کرونا، فرش قرمز کرونا زیر پای مردم گسترده شده و سایه سیاه کرونای انگلیسی بر آسمان استان، تهدیدی جدی برای هر شهروند محسوب می‌شود.

او گفت: با اوج‌گیری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور محدودیت‌هایی براساس رنگ‌بندی شهر‌ها اعمال می‌شود، از جمله در شهر‌های قرمز مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت نیستند و ورود خودرو با پلاک غیربومی به این شهر‌ها و خروج خودرو با پلاک‌های بومی از آن‌ها ممنوع است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.