سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا تخت‌های بیمارستان‌های شیراز را قرق کرد / تداوم اضافه کردن تخت‌های ویژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه روند صعودی مبتلایان به کرونا در فارس همچنان ادامه دارد، یادآور شد: تعداد تخت‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونا در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی با تاکید بر پیش بینی و اعلام آمادگی تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان برای خدمت رسانی به مراجعان به ویژه مبتلایان کووید۱۹، گفت: همچنان افزایش تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه در فارس ادامه دارد.

او با تاکید بر افزایش نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان برای شناسایی بیشتر افراد مبتلا، عنوان کرد: مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، تلاش کنند تا از تمامی ظرفیت‌ها در راستای کنترل بیماری و بهبود خدمت رسانی به مراجعان به ویژه بیماران کرونایی استفاده شود.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

صدور بخشنامه محدودسازی مطب ها، درمانگاه‌ها و موسسات خصوصی و دولتی بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت از سوی معاونت درمان دانشگاه از دیگر محور‌های این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

همه بیمارستان‌ها موظف به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با تاکید بر این که تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند، گفت: هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرفته و یا به دیگر مراکز و بیمارستان‌ها ارجاع دهد.

اورنگ ایلامی گفت: دستورالعمل ساماندهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمامی مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده و کارشناسان و مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه بر نحوه اجرای آن نظارت دارند.

او با قدردانی از تلاش و همراهی مجموعه بیمارستان مرکزی شیراز و مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در دوران پاندمی کووید ۱۹ از مسوولان مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس خواست تا با برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم، روند پذیرش بیماران مشکوک به کرونا را بهبود بخشند.

ایلامی با بیان اینکه در صورتی که یک بیمارستان با کمبود تخت مواجه باشد، مرکز مدیریت و پایش اقدامات درمانی دانشگاه، بیمار کرونای نیازمند بستری را به نزدیکترین بیمارستان هدایت می‌کند، یادآور شد: با برنامه ریزی و همراهی مراکز درمانی استان، تا کنون موردی از عدم پذیرش بیماران کرونا گزارش نشده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.