سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازاری که جدی گرفته نمی‌ شود!/ لزوم اصلاح قوانین مرتبط با بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم حضور نمایندگان سازمان بورس در شورای پول و اعتبار نشان دهنده نقض آشکار قوانین است.

علیرضا باغانی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که علی رغم حضور رئیس کل بانک مرکزی در شورای عالی سازمان بورس، چرا رئیس سازمان بورس در شورای پول و اعتبارات حضور ندارد؟ بیان کرد: این موضوع نشان دهنده نقض آشکار قانون و مقررات کشور ما است. شورای پول و اعتبار سیاست‌گذار سیستم‌های بانکی است که نرخ ارز، مسکوکات طلا، نرخ بهره و سود را مشخص می‌کند و درباره آن تصمیم می‌گیرند.

این کارشناس در ادامه افزود: بورس شامل دارایی دست کم حدود ۵۰ میلیون نفر ایرانی شامل سهامداران عدالت و دیگر سهامداران است که متاسفانه هیچ نقشی در تصمیم گیری‌هایی که در رابطه با سیستم پولی بانک‌ها اتخاذ می‌شود، ندارند.


  • بیشتر بخوانید

بانک مرکزی در ریزش بورس بی تقصیر هم نیست!


او در ادامه اظهار کرد: این موضوع به کوچک بودن بورس در گذشته باز می‌گردد. در رابطه با بورس تصمیمات سیاسی گرفته می‌شود و باید رئیس سازمان بورس در جلسات حضور داشته باشد تا قیمت گذاری دستوری فولاد یا از این قبیل اتفاقات رخ ندهد.

باغانی در ادامه بیان کرد: خود رئیس سازمان بورس نیز باید در وهله اول این موضوع را که نماینده ۵۰ میلیون نفر است بپذیرد.

این کارشناس در ادامه گفت: آخرین قانونی که در حوزه بازار اوراق بهادار تصویب شده است به سال ۱۳۸۴ باز می‌گردد و ۱۶ سال است که از آن می‌گذرد. اگر مشاهده کنید همه چیز تغییر کرده است. مجلس هم باید به عنوان نماینده مردم قوانینی را تصویب کند که بورس به عنوان یک بازار جدی شناخته شود و همانند سایر کشور‌های دنیا نمایندگان بورس در جلسات مهم حضور داشته باشند تا در تصمیم گیری‌های مهم بتوانند رای دهند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه تا قبل از سال ۹۷، بسیاری از مسئولان اصلا درباره بورس شناخت نداشتند و این حوزه را جدی نمی‌گرفتند.

باغانی در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین نیاز بازار این است که قوانینی مطابق با اتفاقاتی که در شرایط فعلی با آن مواجه هستیم، تصویب شود و نبود نماینده بورس در شورای پول و اعتبارات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.