سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان قم عنوان کرد؛

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تعداد صندوق‌های رأی گیری در استان قم

حیدری گفت:۲۸ خرداد ماه امسال انتخابات در قم با حضور مردم انقلابی قم برگزار خواهد شد و پیش بینی شده تعداد صندوق‌های رای گیری ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حیدری فرماندار قم با بیان اینکه ثبت نام از نامزد‌های حضور در انتخابات شورا‌های روستا انجام شده و تا به حال ۶۳۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۴۳ نفر از بخش مرکزی، ۱۲۷ نفر از بخش کهک، ۱۴۹ نفر بخش خلجستان، ۹۸ نفر بخش جعفرآباد و ۱۱۶ نفر از بخش سلفچگان ثبت نام کردند.

فرماندار شهرستان قم با اشاره به اینکه همشهریان نباید ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول کنند افزود: ۱۹۹ روستای استان برابر قانون روستا‌ها دارای ۲۰ خانوار جمعیت و یا صد نفر هستند که افراد ۱۳۳ روستا واجد شرایط شرکت در انتخابات شورای روستا‌ها قرار دارند.

حیدری با بیان اینکه سه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و میان دوره‌ای خبرگان در ۲۸ خرداد ماه امسال با حضور مردم انقلابی قم انجام خواهد شد، ادامه داد: با توجه به ترکیب جمعیت و مبنای آماری سال ۹۵ هیچ تغییری در تعداد اعضای شورای شهر در استان نخواهیم داشت و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه ۸۸ نفر در کل کشور برای حضور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ثبت نام کردند که ۶۳ نفر از این تعداد فقط در قم نام کردند، گفت: استان قم با ۱۴ نفر، خراسان رضوی ۷ نفر، مازندران ۶ نفر و تهران با ۳۶ نفر افراد ثبت نام کننده برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هستند.

حیدری با اشاره به اینکه که کمترین سن داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان ۴۰ سال و بیشترین سن ۷۷ سال بوده است، افزود: در شهر قم بیشترین داوطلب ۷۰ سال سن داشته است و بیشترین میانگین سنی داوطلبان نیز بین ۵۱ تا ۵۵ سال است.

فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه نامزد‌های انتخاباتی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت و از تبلیغات زودهنگام در فضا‌های مختلف اجتناب کنند، ادامه داد: تمام فعالیت نامزد‌های انتخاباتی رصد می‌شود و به افراد اجازه داده نخواهد شد که نسبت به دیگران تهمت‌های ناروا بزنند.

فرماندار قم در پایان با تاکید بر اینکه در دوره گذشته ۶۶۹ صندوق برای رأی گیری و انداختن تعرفه مردم در استان وجود داشت، گفت: در این دوره پیش بینی شده که تعداد صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.