سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۰ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در امسال ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا نوری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید ۴۰ هزار ریال تعیین شده که نسبت به قیمت خرید تضمینی سال گذشته ۶۰ درصد افزایش دارد.

او افزود: سال گذشته ۴۳۷ هزار و ۶۸۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال خریداری و ذخیره سازی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم یکی از مهمترین اقدامات دولت در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید است، ادامه داد: براساس اعلام دستگاه‌های ذیربط امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم خواهد رفت که پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن گندم تولید و ۳۸۵ هزارتن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران خریداری شود.

نوری بیان کرد: در سال جاری محموله‌های گندم با ۲ درصد سن زدگی بدون کسر بها، تا چهار درصد سن زدگی با ۲۵۰ ریال کاهش و بیش از چهار درصد سن زدگی با ۱۰۰ ریال کاهش قیمت در ازای هرکیلو گندم مواجه خواهد شد.

او تصریح کرد: برای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان از الک ۲ در ۲ میلیمتری در آزمایشگاه‌های مراکز خرید استفاده خواهد شد که این امر باعث کاهش میزان افت در محموله‌های گندم می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی و افتتاح حساب در بانک عامل پرداخت کننده وجه گندم یعنی بانک کشاورزی از جمله ملزوماتی است که قبل از شروع فصل خرید تضمینی، کشاورزان باید نسبت به آن اقدام نمایند.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.