سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۱۱۹ خانه هلال در مازندران

۱۱۹ خانه هلال روستایی و شهری پارسال در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اشاره به افتتاح ۱۱۹ خانه هلال روستایی و شهری پارسال در استان، گفت: در همین راستا ۲۱۷ دوره آموزشی نیز با شرکت ۲۵۰۰ نفر برگزار شد.

او افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط حادثه خیزی استان و همچنین نقش موثر خانه‌های هلال در افزایش تاب آوری، راه اندازی و تقویت خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت انکارناپذیراست.

فخاری یکی از برنامه راهبردی هلال احمرمازندران را توسعه خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی عنوان کرد و گفت: ۲۵۷ خانه هلال هم اکنون درمناطق مختلف استان فعال هستند.

او با تاکید براینکه به موازات توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات شهری را نیز در برنامه داریم که تا کنون ۲۵ خانه هلال شهری در استان اجرایی شده است.

فخاری جذب و آموزش را از مولفه‌های هدف گذاری شده در پروتکل خانه‌های هلال عنوان کرد و افزود:خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و این مهم باید بصورت جدی پیگیری شود.

او با اعلام جذب بیش از ۶ هزار نفر در خانه‌های هلال استان، گفت: روند گسترش خانه‌های هلال به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد و از همه ظرفیت‌های داوطلبی برای توسعه این مهم استفاده خواهد شد.

فخاری با تاکید بر اینکه امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است، افزود: از طریق خانه‌های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای ماموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این رو «خانه‌های هلال» ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.