سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی کرونا

در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی این استان جزو استان‌های بحرانی کرونا اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با حضور اعضا و ادارات مربوطه برگزار و در این جلسه با اشاره به اینکه تعداد ابتلا و فوتی ها نسب به هفته گذشته حدود دو و نیم برابرشده و ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین و امیر کبیر اراک برای بستری های کرونایی تکمیل شده است ،استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی اعلام شد.

 در این جلسه مقرر شد نظارت جدی‌تر بر رعایت طرح هوشمند مدیریت کرونا  از سوی صمت و اتاق اصناف با همراهی تیم‌های بازرسی انجام شود.

مقرر شد از تفرجگاه ها، بوستانها، پارک‌ها و... که باید بسته باشند، اما به دلیل عمل نکردن شهرداری‌ها به وظایفشان حضور مردم پر تعداد و پرخطر است و از تردد پرشمار خودرو‌ها در ساعات منع تردد گزارش تهیه و به این ستاد ارائه شود.

تهیه گزارش از صنوف و برخی اماکن ورزشی بویژه در حاشیه شهرها که باید بسته باشند، ولی بازهستند و تهیه گزارش از صنوفی که مکلف هستند باز باشند، ولی  شیوه نامه ها را رعایت نمی‌کنند از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی و رعایت دستورالعمل ها، اطلاع رسانی مدام شیوه نامه‌های بهداشتی، نظارت بر بانک‌ها در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دلیل تعداد زیاد مراجعین در داخل بانک‌ها هم در این جلسه مصوب شد.

گزارش از روند اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، گزارش از نقاهتگاه‌ها ، اطلاع رسانی چگونگی آمادگی استان مرکزی برای شرایط اوج گیری بیماری در خصوص تمهیدات کرونایی و مصاحبه رسانه‌ها با فرمانداران، روسای دانشگا‌ها و شبکه‌های بهداشت شهرستان ها، پزشکان و پرستاران و مطالبه گری از دستگاه‌های ذیربط و نقد اقدامات کرونایی آن‌ها از دیگر مصوبات جلسه بود.

در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی همچنین جلوگیری از سفر‌های غیرضرور، نحوه کنترل ورودی و خروجی و ترددخودرو‌های غیربومی، بستن جاده‌ها و... مطرح و مقرر شد در خصوص تعطیلی برخی ادارات جمع بندی صورت گیرد و تصمیم گیری و اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.