سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا بی رحم‌تر شد / بیماران بدحال در صف انتظار تخت‌های ویژه

نقشه کرونا در خراسان جنوبی هر روز قرمز و قرمز‌تر می‌شود و عاقبت تلخ سهل انگاری‌های مردم، بیمارستان‌ها را شلوغ و شلوغ‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا همچنان میزبان دورهمی‌ها و تفریحات غیر ضرور مردم است؛ ویروسی که در نتیجه سهل انگاری‌ها میدان را برای یکه تازی اش باز می‌بیند و نفس استان را گرفته است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد در دومین روز تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی در خراسان جنوبی، با وجود افزایش شیب کرونا خبری از خلوتی خیابان‌ها و بازار نیست و مردم بی اعتنا به هشدارها، خطر ویروس مرگبار کرونا را به بازی گرفته اند.

جدا از وضعیت خطرناک شهر‌های قرمز بیرجند، قاین و فردوس اوضاع در شهر‌های نارنجی استان هم چندان مساعد نیست و بیمارستان‌ها حال خوبی ندارند.

شهروند ساکن بشرویه در حال بیرون آمدن از تعمیرگاه لوازم خانگی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: قبول دارم که باید در خانه می‌ماندم، اما خرابی ماشین لباسشویی من را به اینجا کشاند؛ هر چند موقع بیرون آمدن دو ماسک می‌زنم و مراقب فاصله اجتماعی با دیگران هستم.


بیشتر بخوانید


شهروند فردوسی نیز درباره علت تغییر رنگ بندی این شهرستان از زرد به قرمز می‌گوید: اگر تردد‌های بین شهری از چهار روز مانده به سال نو تا ۱۴ فروردین انجام نمی‌شد و مردم به مسافرت نمی‌رفتند، مطمئناً وضعیت فردوس از زرد به قرمز تبدیل نمی‌شد.

او ادامه می‌دهد: واکسن کرونا همه مردم را در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی احتیاط کرده است و اینگونه تصور می‌کنند که همه چیز تمام شده است.

بیمارستان‌ها گنجایش افزایش بیماران را ندارند/ تخت‌ها کاملاً پُر است!

محمودی راد رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند از وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها می‌گوید و اینکه ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه کاملاً تکمیل است و بیماران بدحال زیادی در صف انتظار پذیرش و بستری هستند.

او افزود: بر خلاف تصور مردم، قدرت سرایت نوع جهش یافته کرونا در جوانان بیشتر از سالمندان است و فرد مبتلا به جای دو نفر، یک فامیل را آلوده می‌کند.

محمودی راد درباره قدرت کشندگی این ویروس در جوانان نیز بیان کرد: علائم این ویروس در جوانان خود را کمتر نشان می‌دهد و وقتی نمایان می‌شود که درگیری ریه خیلی زیاد شده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
]چرا وقتی که اوضاع زرد و آبی بود به فکر ثابت موندن وضعیت نیفتادن، تعطیلی 10 روزه شده نوش دارو بعد مرگ سهراب
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
الان به فکر افتادن
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ازبی احتیا طی بلاخر این سر استان امد
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ای امان از کرونااااا
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
در این شرایط سخت کرونا، چرا وقتی صحبت از دورکاری کارمندان میشه ادارات بیرجند به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا عمل نمی کنند...بابا وضعیت قرمزه و فرق ادرات شلوغ با تالارها و آموزشگاهها چیه که اونا باید تعطیل باشند اما ما هر رزو سرکار بریم