سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان مطرح کرد؛

نرخ بیکاری بالا در بین زنان استان کرمان

زینی وند با اشاره به نرخ مشارکت پایین و آمار بیکاری بالا در بین زنان استان کرمان گفت: بافت قومیتی در استان بر این مسئله تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۱۴۰۰ امروز ۲۱ فروردین ماه در محل سالن شهید مرتضوی استانداری و برقراری ارتباط تصویری با  ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه، سند ارتقای وضعیت زنان را هدف‌گذاری مناسبی دانست و گفت: جامعه زنان استان کرمان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، کارآفرینی و سمن‌ها پیشران و تاثیرگذار هستند.

او لزوم ارتقای سهم مدیریتی زنان در استان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به نرخ مشارکت پایین و نرخ بیکاری بالا در بین زنان استان گفت: بافت قومیتی در استان بر این مسئله تاثیرگذار است، ضمن اینکه عمده اشتغال استان در حوزه صنعت و معادن است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بخش کشاورزی استان به شیوه سنتی است و به نوعی مرد محور بوده تصریح کرد: تمرکز شورای برنامه ریزی استان در سال ۱۴۰۰ را بر فعال کردن ظرفیت‌های نهفته استان در مشاغل خرد و خانگی، گردشگی و صنایع واسط قرار داده‌ایم و در صورتی که برنامه‌ها مورد حمایت قرار گیرند، بخشی از خلاء اشتغال بانوان را می‌توان پوشش داد.

 ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه برقراری عدالت جنسیتی در حوزه‌های کاری و مدیریتی را مورد اشاره قرار داد.

او همچنین بر اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان در گروه‌های مختلف با همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌ها طی سال جاری تاکید کرد.

 حسینی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان در این ارتباط، اجرای ۵۰ طرح و موافقت نامه در حوزه زنان استان را از مهمترین مباحث استان برشمرد.

 محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها در سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز باید اقدام کنیم اظهار داشت: مجلس اعتبارات خوبی برای کارآفرینی و خودشتغالی و توانمندسازی در نظر گرفته است.

او پیشنهاد داد تا با توجه به ظرفیت در اشتغال زنان و ماموریت‌های ایجاد شده بین دستگاه‌ها، برنامه مشخصی را به صورت پایلوت با رویکرد اشتغال کارآفرینی زنان در سال ۱۴۰۰ استان کرمان داشته باشیم.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان را ۱۱.۹ درصد اعلام کرد و گفت: براساس شاخص‌های مرکز آمار ایران در پاییز سال گذشته، ۲.۲ واحد پایین‌تر است.

او ادامه داد: از مجموع اشتغال بانوان ۳۹ درصد آن در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد بخش صنعت و معدن و ۵۰ درصد در حوزه خدمت فعال هستند.

رودری افزود: نرخ بیکاری بانوان در استان کرمان نسبت به متوسط کشوری بالاتر و دو برابر است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.