سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاز طبیعی سوختی پاک و دوستدار طبیعت

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مورد نیاز صنایع، سبب کاهش گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، گفت: شکل گیری، گسترش کلان شهر‌ها و توسعه صنعت با وجود مزایای آن تهدیدی جدی برای محیط زیست است.

او افزود: پروژه‌های مختلفی برای کاهش گاز‌های آلاینده صورت گرفته است که اجرای آن با موفقیت همراه بوده است.

میدانشاهی گفت: استفاده از گاز طبیعی برای سوخت مورد نیاز صنایع، نقش به سزایی در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای دارد.

او بیان کرد: بخش زیادی از گاز‌های گلخانه‌ای تولید شده به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی است و باید گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

میدانشاهی تصریح کرد: شرکت گاز توانسته با گاز رسانی به بخش‌های مختلف مانند بخش صنعت، نقش موثری در حفظ محیط زیست و هوای پاک داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز یزد گفت: کشور ایران با داشتن دومین ذخایر گازی جهان موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در استفاده از گاز طبیعی دارد.

او افزود: شرکت گاز استان یزد توانسته ۹۹ درصد جمعیت یزد را از انرژی خدادادی گاز بهره‌مند سازد و با گاز رسانی به ۸ هزار و ۱۶۵ واحد صنعتی به رسالت خود در این زمینه عمل کند.

میدانشاهی گفت: محیط زیست نعمتی بی بدیل و غیرقابل جایگزین از سوی پروردگار است و حفظ آن وظیفه‌ای ملی است.

او گفت: با حذف قبوض کاغذی و صدور آنی قبض گاز در مصرف ۲۸ هزار کیلوگرم کاغذ از ابتدای سال ۹۸ تا کنون صرفه جویی شده است

میدانشاهی افزود: در اثر صرفه جویی در مصرف کاغذ قبوض گاز ۶۶۶ اصله درخت کمتر قطع شده است که به دنبال آن ۳ هزار و ۹۹۶ کیلوگرم دی اکسید کربن کمتری وارد جو زمین می‌شود و یک هزار و ۵۷۷ متر مکعب آب نیز کمتر مصرف شده است.

او گفت: صرفه جویی کاغذ در ساختمان‌های اداری شرکت گاز و تفکیک و بازیافت آنها، توسعه و نگهداری فضای سبز و اختصاص ۱۹ درصد از مساحت فضای سبز، معادل ۵۶ هزار و ۳۷۷ متر مربع، از جمله اقدام‌های شاخص در این زمینه است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.